• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تلاش مدیریت شهری برای توسعه حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 22815
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
تلاش مدیریت شهری برای توسعه حمل و نقل عمومی
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران: به مردم حق می‌دهم که از ازدحام جمعیت در مترو و اتوبوس ناراضی باشند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صدا و سیما، زهرا صدراعظم نوری در تشریح نقش مدیریت شهری جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) افزود: شهروندان باید بدانند که مدیریت شهری به صورت جدی پیگیر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به این که توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی به دو بخش زیر ساخت و تجهیزات تقسیم بندی می‌شود، افزود: ما در مدیریت شهری زیر ساخت‌هایی مانند تونل را احداث می‌کنیم، اما تجهیز آن و خرید واگن اقدامی است که از حیطه اختیار مدیریت شهری خارج است و کمک دولت را می‌طلبد.
صدراعظم نوری ادامه داد: ما در بخش ساخت تونل مترو از ظرفیت نیرو‌های داخلی استفاده می‌کنیم، اما بازهم توسعه و ازدیاد واگن‌های مترو وظیفه مدیریت شهری نیست و کمک دولت را می‌خواهد.
وی افزود: ۴ شرکت واگن سازی در کشور وجود دارد که تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند که دولت باید منابعی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد تا با ظرفیت بیشتری فعالیت کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به هزینه ساخت هر واگن ادامه داد: در گذشته هزینه ساخت یک واگن رقمی نزدیک به ۵ میلیارد تومان بود که امروز با تورم موجود این رقم به ۱۵ تا ۱۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و از آنجا که یک رام قطار از ۷ واگن تشکیل شده است به طور حتم نیاز به ورود دولت برای تامین اعتبار آن است.
خانم صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه به مردم حق می‌دهم که از ازدحام جمعیت در مترو و اتوبوس ناراضی باشند، گفت: استفاده بیش از حد شهروندان از مترو و اتوبوس در کنار ایحاد نارضایتی موجب استهلاک زودتر ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.
وی با اشاره به این که شورای شهر و شهرداری تهران در توسعه و ناوگان حمل و نقل عمومی دستشان باز نیست، بیان کرد: ما در مدیریت شهری در زمان بودجه ریزی بیشترین سهم و اعتبار را به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص می‌دهیم و ناوگان حمل و نقل عمومی از بخش‌هایی است که زودتر از هر نهادی بودجه خود را دریافت می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.