• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

تلفیق هنر معماری و مهندسی در ساختمان ایستگاه راه‌آهن رشت

  • کد خبر : 14823
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
تلفیق هنر معماری و مهندسی در ساختمان ایستگاه راه‌آهن رشت

0 (0) تلفیق هنر معماری و مهندسی در ساختمان ایستگاه راه‌آهن رشت سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: ساختمان ایستگاه راه‌آهن رشت با الهام از زیبایی‌های طبیعی استان و به شکل موج دریا طراحی شده که در کنار معماری منحصر به فرد از لحاظ سهولت دسترسی مسافران قابل توجه است. به […]

0
(0)

تلفیق هنر معماری و مهندسی در ساختمان ایستگاه راه‌آهن رشت

سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: ساختمان ایستگاه راه‌آهن رشت با الهام از زیبایی‌های طبیعی استان و به شکل موج دریا طراحی شده که در کنار معماری منحصر به فرد از لحاظ سهولت دسترسی مسافران قابل توجه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، حسین بهجو، سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در آستانه‌ بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین- رشت با اشاره به معماری منحصر به فرد ایستگاه راه‌آهن رشت گفت: در طراحی ایستگاه‌ها توجه به وضعیت اقلیمی محور و زیبایی‌های طبیعی مسیر مورد توجه قرار گرفت و به همین منظور و با در نظر گرفتن اقلیم منطقه ساختمان اصلی ایستگاه رشت به شکل موج دریا طراحی شده است.

وی تأمین رفاه مسافران و سهولت دسترسی به بخش‌های مختلف ایستگاه را از دیگر مزایای این ایستگاه برشمرد و افزود: ایستگاه رشت براساس معماری زمینه‌گرا با فن آوری و مصالح نوین با هدف خدمت رسانی به هموطنان و مسافران احداث شده و نتیجه‌ هزاران ساعت کار اصولی مهندسان ایرانی در بخش‌های مختلف است.

سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها طراحی ایستگاه را مبتنی بر مهندسی ارزش دانست و اعلام کرد: در طراحی و اجرای ایستگاه رشت تجهیزاتی استفاده شده است که هزینه‌های نگه‌داری در دوران بهره‌برداری را کاهش دهد و در اقتصادی‌ترین حالت ممکن ساخته شده است. این مصالح زیبا، کارآمد و مقاوم در برابر حوادث و سوانح و منطبق بر استاندارد‌های روز دنیا است.

بهجو ادامه داد: این محور دارای ۹ ایستگاه در دستجرد کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد، امامزاده هاشم و رشت است که در حال حاضر چهار ایستگاه آماده بهره‌برداری است.

وی تأکید کرد: به منظور کاهش هزینه‌های اجرایی ایستگاه‌های مهم احداث شده و به تدریج در دوره بهره‌برداری ایستگاه‌های بعدی احداث خواهند شد.

بهجو در خصوص محل قرارگیری ایستگاه رشت توضیح داد و گفت: باید این نکته را مد نظر داشت که شهر یک سیستم پویا و زنده است و مداخله در این سیستم نیازمند مهندسی پیشرفته است. در حال حاضر این ایستگاه در نزدیکی ورزشگاه شهر رشت احداث شده است و گروهی متخصص نیز برای بررسی محل احداث ایستگاه در داخل هسته مرکزی شهر در حال بررسی هستند.

سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها سطح زیربنای کل ساختمان‌های ایستگاه رشت را ۲۷۲۰۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: سالن اصلی مسافری در دو طبقه به مساحت حدود ۸۵۰۰ متر مربع و امکانات رفاهی مسافری از قبیل: نمازخانه، رستوران و کافه تریا، کافی نت، غرفه فروش بلیت، بانک، غرفه‌های رزرو تاکسی و هتل و سایر موارد خدماتی و رفاهی دیگر در این محیط در نظر گرفته شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.