• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تمامی شبکه سراسری ریلی در حال بهره برداری است

  • کد خبر : 17118
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
تمامی شبکه سراسری ریلی در حال بهره برداری است

0 (0) با بازگشایی محور اینچه برون؛ تمامی شبکه سراسری ریلی در حال بهره برداری است معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، با اشاره به بازسازی و تعمیر کامل محور گرگان-اینچه برون از بازگشایی تمامی مسیرهای اسیب دیده بر اثر وقایع طبیعی ماه های گذشته و بهره برداری از تمام شبکه ریلی […]

0
(0)

با بازگشایی محور اینچه برون؛
تمامی شبکه سراسری ریلی در حال بهره برداری است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، با اشاره به بازسازی و تعمیر کامل محور گرگان-اینچه برون از بازگشایی تمامی مسیرهای اسیب دیده بر اثر وقایع طبیعی ماه های گذشته و بهره برداری از تمام شبکه ریلی سراسری کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سعید رسولی گفت: در ساعات پایانی روز گذشته، عملیات اجرایی ۶ کیلومتر از محور گرگان- اینچه برون که در زمان وقوع سیلاب آسیب دیده بود به پایان رسید و از همان روز تردد قطارهای باری و مسافری در محور مذکور از سر گرفته شد.
وی اظهار داشت: طی ۲۹ روز گذشته در عملیات بازسازی که توسط نیروهای خدوم راه آهن جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه روزی صورت گرفت ۱۵۶ عدد باکس بتنی و ۲۶ دهانه ابرو در مسیر ریلی گرگان-اینچه برون تعبیه شدند که با تعبیه و جایگزاری این باکس ها و ابروها، بازسازی محور مذکور به طور کامل صورت گرفت.

مدیر عامل راه آهن یادآور شد: ادامه خط مذکور در کشور ترکمنستان نیز با وقوع سیلاب در این کشور دچار آسیب شده بود که شرکت دولتی راه آهن کشور همسایه به ترمیم و بازسازی خط ریلی مذکور در روزهای گذشته در خاک خود مبادرت کرد تا سیر قطارها در مسیر ریلی ایران- ترکمنستان دوباره از سر گرفته شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار واحد مرکزی خبر مبنی بر اینکه اقدامات راه آهن برای تحقق شعار امسال چه خواهد بود گفت: شعار امسال به صورت هوشمندانه ای توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است و در همین راستا و برای تحقق فرمایش معظم له تلاش شده تا تفاهم نامه ای که بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته صورت گرفته است اجرائی شود.
وی ادامه داد: تفاهم مذکور شامل نوسازی هزار دستگاه انواع لکوموتیو، واگن های باری، مسافری و خود کشش در داخل کشور به ارزش ریالی ۲ هزار میلیارد تومان است که با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعتبار این طرح ابلاغ شده و هفته گذشته نیز اولین اعتبار تفاهم نامه مذکور به شرکت راه آهن تخصیص یافته است.
رسولی خاطرنشان کرد: پس از تخصیص اعتبار طی روزهای گذشته جلسات متعددی با تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور در راه آهن صورت گرفته است تا هر چه سریع تر اعتبار به صنایع تزریق شده و شعار رونق تولید در صنایع ریلی به تحقق بپیوندد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=17118

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.