• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تهدید امنیت شغلی کارگران و مهمانداران خطوط ریلی با ادامه روند کاهش مسافر/ دولت وارد فاز حمایتی شود

  • کد خبر : 29258
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
تهدید امنیت شغلی کارگران و مهمانداران خطوط ریلی با ادامه روند کاهش مسافر/ دولت وارد فاز حمایتی شود
با ادامه مشکلات ناشی از شیوع کرونا و کاهش متقاضیان سفر با قطار، امنیت شغلی کارگران و مهمانداران خطوط ریلی کشور با تهدید جدی مواجه شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایلنا، در ماه‌های اخیر هر بار که در خبرها از کارگران ریلی به ویژه مهمانداران و کارگران فنی شرکت راه‌آهن نامی به میان آمده، پای مطالبات صنفی معوقه آنها در میان بوده است. اگرچه این کارگران هنوز موفق به وصول مطالبات خود به صورت کامل نشده‌اند اما این‌بار آنها نگران تامین امنیت شغلی خود با ادامه روند شیوع کرونا شده‌اند.

بنا بر اطلاعاتی که از سوی این کارگران در اختیار ایلنا قرار گرفته، در طول ۵ ماه گذشته تعداد زیادی مهماندار و نیروهای خدماتی و فنی شرکت‌های مختلف ریلی که طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری مختلف بوده‌اند، همزمان یا شیوع ویروس کرونا پس از خاتمه زمان قرارداد یا به بهانه کم شدن سیر قطارها و کاهش مسافر تعدیل شده‌اند.

این کارگران اظهار داشتند: کارگران بیکار شده از شرکت‌های ریلی رجا، فدک، جوپار، بنیاد (بن ریل)، مهتاب (مهتاب سیر جم)، ریل ترابر سبا، نورالرضا، هستیا، پارس لاریم، رعد تبریز و شرکت قطارهای مسافری کوثر بوده‌اند که به بهانه کمبود مسافر در مرحله نخست اقدام به حذف قطارها از ریل و در مراحل بعدی اقدام به تعدیل نیروی کار این قطارها به ویژه مهمانداران شده است.

آنها با بیان اینکه برخی از شرکت‌های ریلی حدود ۷۰ درصد از نیروی کار خود را بیکار کرده‌اند، افزودند: هنوز شمار زیادی از کارگران موفق به دریافت مقرری بیمه بیکاری خود نشده‌اند.

به گفته یکی از مهمانداران؛ در سال‌های گذشته با عدم اجرای طرح‌های جایگزینی واگن‌های فرسوده شاهد بیکاری تعداد زیادی از همکارانمان با سوابق ده تا ۱۵ ساله بوده‌ایم.

او که در یکی از شرکت‌های ریلی راه‌آهن مشغول به کار است، اظهار داشت: با اجرای طرح‌های مختلف همانند خروج واگن‌های فرسوده از ریل و وقوع اتفاتی نظیر شیوع ویروس کرونا، شرکت راه‌آهن برنامه‌ای در زمینه حمایت از نیروی کار خود ندارد.

این کارگر با طرح این پیشنهاد که دولت باید بودجه خاص در حمایت از کارگران و کارکنان شاغل در راه‌آهن اختصاص دهد، در خاتمه گفت: در این شرایط خاص کشور که بیکاری دامان کارگران شاغل در شرکت‌های ریلی به خصوص مهمانداران را گرفته، دولت باید بودجه خاص برای حمایت از آنها اختصاص می‌داد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29258

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.