• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تهران نیازمند ۲ هزار واگن مترو است

  • کد خبر : 20595
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
تهران نیازمند ۲ هزار واگن مترو است
شهردار تهران گفت: برای اینکه سرفاصله قطارهای مترو به ۲.۵ دقیقه برسد، باید 2 هزار واگن به مترو اضافه شود.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در نشست روز جهانی بدون خودرو که به همت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد، گفت: امروز سه‌شنبه است و ما هم برای عدم استفاده از خودروی شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کردیم.

حناچی گفت: کلانشهرهای دنیا اگر چه با هم متفاوت هستند اما مشکلاتشان شبیه هم است و همه جا موضوع ترافیک و آلودگی وجود دارد و راه‌حل‌ها هم شبیه هم هستند.

شهردار تهران ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از خودروهای شخصی و کاهش مصرف سوخت فسیلی راه‌حل‌های مشابه است.

وی افزود: ۸۰ درصد آلودگی تهران به دلیل مصرف سوخت‌های فسیلی است و از این عدد ۴۰ درصد به خودروهای شخصی ربط دارد و سایر مُدهای حمل و نقل عمومی باید مورد توجه قرار گیرند.

حناچی گفت: شهرهای موفق دنیا در استفاده از دوچرخه موفق‌تر بوده‌اند در حالی که ما فقط یک درصد از حمل‌و‌نقل مکان وابسته به دوچرخه است.

شهردار تهران تصریح کرد: خیابان‌های جدید یعنی سفرهای جدید و یعنی حضور بیشتر خودروها و باید از این گردونه باطل خود را جدا کنیم و موضوع خیابان‌سازی را کنار گذاشتیم.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به وضعیت سلامتی مردم تهران و چاقی آنها بیاندازیم می‌بینیم که استفاده از دوچرخه یک الزام و یک کار واجب است.

حناچی تصریح کرد: جدی‌تر گرفتن موضوع معاینه فنی برای خودروهای سبک و سنگین و همچنین افزایش کیفیت سوخت باعث شد تا کیفیت هوای شهر تهران در سال گذشته بهتر شود.

شهرداری تهران افزود البته شرایط تحریم برخی جاها کار ما را سخت کرده است اما اتفاقاً تحریم باعث شده ما یک روزنه‌های بهتری هم در این مسیر پیدا کرده‌ایم و توانسته‌ایم از توانایی داخلی خودمان استفاده کنیم.

وی گفت: در دوره حاضر افتتاح دو خط مترو را شاهد بودیم که تأثیرات زیادی داشته و حلقه‌های متروی تهران را افزایش داده است و سرخط فاصله قطارها کاهش یافته است.

حناچی ادامه داد: برای اینکه به سرخط فاصله ۲.۵ دقیقه برسیم چیزی حدود ۲ هزار واگن کم داریم اما در حال تلاش هستیم تا این تعداد واگن تأمین شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.