• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

توجه به ایمنی مهم ترین الویت راه ‎آهن در برنامه ریزی ها و عمل است

  • کد خبر : 20839
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
توجه به ایمنی مهم ترین الویت راه ‎آهن در برنامه ریزی ها و عمل است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه ‎آهن گفت: همزمان با برنامه ریزی برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور، توجه جدی به موضوع ایمنی مهمترین اولویت راه ‎آهن است.
0
(0)
به گزارش ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه‎ آهن جمهوری اسلامی ایران، ” سعیدرسولی” در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه ‎آهن، تاکید کرد: هر چه به موضوع ایمنی توجه شود احتمال بروز مخاطرات کاهش می یابد و ما امیدواریم با عمل به دستورالعمل‌ها و رعایت نظم و موضوع انضباط در محیط کاری شاهد ارتقاء ایمنی و توسعه امنیت پایدار در صنعت حمل و نقل ریلی کشور باشیم .
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی از مهمترین دلایلی که مردم برای انتخاب قطار به عنوان وسیله حمل و نقل خود در نظر می گیرند ایمنی سفر با قطار است، لذا توجه به شاخص های ایمنی و پایبندی به اصول ایمنی آن در بخش های مختلف صنعت، اطمینان خاطر بیشتری برای مسافران به وجود می آورد.
رسولی در عین حال ارتقای بهره وری و توجه به سرمایه‎ های انسانی را از دیگر اولویت‎ های مهم راه‎ آهن دانست و گفت: هدف ما در ارتقای بهره وری در راه‎ آهن استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت های موجود است تا در سایه توجه به شایسته سالاری و اعتماد به بدنه متخصص راه‎آهن از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببریم.
وی، ایجاد بانک اطلاعات کارکنان شایسته توانمند و واجد شرایط برای تصدی امور مدیریتی در راه‎ آهن را ضروری دانست و گفت: ایجاد بانک اطلاعات منابع انسانی در راه ‎آهن به حفظ و ارتقای منابع انسانی متخصص و متعهد شرکت و استفاده از تجریه های گرانقدر همکاران می تواند بسیاری از امور را در راه ‎آهن برای پیشرفت تسهیل و آینده روشن ‎تری را برای حمل و نقل ریلی تضمین کند.
مدیرعامل راه‎ آهن اظهار داشت: حمایت از تولید داخل یکی دیگر از اولویت های ما در راه‎ آهن است و رویکرد ما در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور استفاده از ظرفیت های داخلی است و در این راستا کارگروه حمایت از تولید داخل با همکاری وزارت، صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده تا بتوانیم به تدریح در تولید قطعات، تجهیزات و ناوگان ریلی به مرز خودکفایی برسیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور همه کارکنان شاغل در راه‎آهن مسئولیت مشترک و خطیری بر عهده دارند و تمام مدیران و پرسنل راه‎ آهن باید تلاش کنند با کارایی بیشتر در تحقق این مهم، با همدلی و صمیمیت کوشا باشند.
رسولی با اشاره به لزوم اعمال صرفه جویی در هزینه های غیر ضرور در راه‎ آهن گفت: خوشبختانه با ابلاغ ضوابط اجرائی بودجه شرکت در سال جاری که برای اولین بار صورت پذیرفته است شاهد اعمال صرفه جویی در برخی هزینه های غیر ضروروی شده ایم و از محل صرفه جویی ها توانستیم برخی اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم و این کار ارزشمند باید به رویه و باور عمومی در راه ‎آهن تبدیل شود.
مدیرعامل راه‎ آهن تصریح کرد: توجه به مسائل مربوط به منابع انسانی به عنوان با اهمیت ترین سرمایه گرانقدر راه‎ آهن یکی دیگر از اولویت های ما در این دوره است و در این رابطه با برگزاری دوره های آموزشی مفید و کارآمد ارزیابی عملکردها باید به جانشین پروری در راه‎ آهن اهتمام جدی داشته باشیم.
رسولی تاکید کرد: تعامل بیشتر با شرکت های همکار حمل و نقل ریلی ضروری است و این می تواند در رشد و هم افزایی عملکرد خانواده راه ‎آهن بسیار تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اهمیت اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور اظهار داشت: اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی از دیگر الویت های ما است که می تواند در تقویت عملکرد بازرگانی شرکت راه‎ آهن و تقویت اقتصاد ملی تاثیر گذار باشد و برای رسیدن به این هدف مهم، باید تلاش کنیم، چشمه های بار جدید و مراکز عمده بار بیشتری شناسایی و به خطوط ریلی کشور متصل شود.
رسولی در ادامه بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران و تکریم آنها در شبکه ریلی کشور و ایستگاه های راه ‎آهن تاکید کرد و افزود: برای تحقق این مساله مهم ادارات کل ستادی و مناطق و شرکت های حمل ونقل ریلی باید تلاش کنند با ایمن و زیبا سازی محیط ایستگاه های راه‎آهن و قطار محیطی امن و زیبا را برای مسافران مهیا کنند.
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه به لزوم توجه به مسائل مربوط به حضور جانبازان و معلولین عزیز در ایستگاه ها و قطارهای مسافری تاکید جدی کرد و از تمامی مدیران راه ‎آهن خواست برای حل مشکل تردد این عزیزان در راه ‎آهن و مسافرت‎های آنها با فوریت اقدامات لازم را بعمل آورند به گونه ای که در اینده نزدیک جانبازان و معلولان عزیز در محیط راه آهن مشکلی در ارتباط تردد خود نداشتند باشند.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر لزوم رعایت حقوق بانوان و توجه بر ارتقا مهارت و توانمندی‌های این دسته از همکاران تاکید کرد و گفت: بانوان عزیر جزو بهترین و متعهدترین کارکنان راه آهن هستند و از مدیران خواست برای مشارکت بیشتر بانوان شاغل در واحدهای مختلف در راستای پیشبرد برنامه های راه آهن، اقدامات لازم را به عمل آورند.
گفتنی است، در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه ‎آهن، قائم مقام، معاونین، مدیران کل ستادی و مناطق حضور داشتند و فرماندهان بسیج و پلیس راه آهن گزارشی از عملکرد حوزه های خود ارائه دادند و برخی مسایل و مشکلات واحدهای مختلف راه آهن بررسی و در باره آنها تصمیم گیری شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20839

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.