• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توجه به ظرفیت های باری و مسافری در توسعه ایستگاه تبریز

  • کد خبر : 14990
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
توجه به ظرفیت های باری و مسافری در توسعه ایستگاه تبریز

0 (0) در دهمین نشست هم اندیشی ایستگاه ها تاکید شد: توجه به ظرفیت های باری و مسافری در توسعه ایستگاه تبریز دهمین نشست از سلسله جلسات “هم‌اندیشی ایستگاه” با هدف ایجاد هم افزایی بین طرح های جامع ایستگاه های راه‌آهن کشور و بررسی طرح های جامع ایستگاه های سایر کشورها، در ساختمان مرکزی راه‌آهن […]

0
(0)

در دهمین نشست هم اندیشی ایستگاه ها تاکید شد:
توجه به ظرفیت های باری و مسافری در توسعه ایستگاه تبریز

دهمین نشست از سلسله جلسات “هم‌اندیشی ایستگاه” با هدف ایجاد هم افزایی بین طرح های جامع ایستگاه های راه‌آهن کشور و بررسی طرح های جامع ایستگاه های سایر کشورها، در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه که با حضور وحید علی قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی، کارشناسان، متخصصان راه‌آهن و همچنین مشاوران تهیه‌کننده طرح‌های جامع ایستگاه‌های کشور برگزار شد، ایستگاه‌ راه‌آهن یونیون کانادا به عنوان مهمترین و پرترددترین ایستگاه های راه آهن کانادا در شهر پرجمعیت تورنتو مورد بررسی و بحث قرار گرفت.
همچنین قرارگیری مناسب ایستگاه در بهترین منطقه تجاری شهر و در مجاورت رودخانه عبوری از شهر، وجود فضاهای تجاری بلند مرتبه پیرامون ایستگاه و سبک معماری با شکوه و تاریخی ساختمان ایستگاه، به عنوان ویژگی های قابل توجه ایستگاه مورد مطالعه، مطرح شد.
همچنین توسعه فضاهای زیر زمینی به طول ۳۰ کیلومتر در اطراف ایستگاه و ایجاد جذابیت متناسب موجب تبدیل تهدید شرایط آب و هوایی و سرمای شدید در آن شهر، به یک فرصت دعوت کننده مردم به ایستگاه شده است.
در این جلسه دسترسی‌های کوتاه پیاده به حمل و نقل آبی و اتصال ایستگاه به مدهای مختلفLRT، مترو و اتوبوس مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این موضوع موجب تشکیل سیستم حمل ونقل یکپارچه برای مسافران شده است.
در ادامه این نشست، ایستگاه راه آهن تبریز به عنوان نمونه داخلی مورد مطالعه قرار گرفت. وجود ظرفیت های باری و مسافری بالا، سابقه تاریخی و محل قرارگیری آن در کریدور شرقی- غربی ترانزیتی و دروازه ورود به ترکیه و کشورهای اروپایی، این ایستگاه را به یکی از مهمترین ایستگاه های راه آهن کشور تبدیل کرده است.
از سوی دیگر با توجه به قرارگیری موقعیت ایستگاه در شهر تبریز به عنوان یکی از پایانه های حمل و نقل همگانی بار و مسافر ورودی به شهر، تاکید شد که در طرح توسعه ایستگاه، توجه به جذب مسافرین حومه ای شهرهای اطراف تبریز، TOD و حمل و نقل یکپارچه در این ناحیه ضروری است .
به علاوه پیشنهاد اتصال ایستگاه راه آهن به مترو و استفاده از سازه ها و معماری همخوان در طرح های توسعه ای از موارد مطرح شده در جلسه بود.
گفتنی است در نشست بعدی که در سال ۹۸ برگزار خواهد شد، طرح جامع یک ایستگاه داخلی و نمونه‌های خارجی منتخب بررسی می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.