• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توجه به هویت تاریخی ایستگاه سمنان و ظرفیت جذب گردشگر در ساختمان های تاریخی / ضرورت ایجاد دسترسی برای افراد توان یاب

  • کد خبر : 14774
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
توجه به هویت تاریخی ایستگاه سمنان و ظرفیت جذب گردشگر در ساختمان های تاریخی / ضرورت ایجاد دسترسی برای افراد توان یاب

0 (0) نهمین نشست هم اندیشی ایستگاه ها مطرح شد: توجه به هویت تاریخی ایستگاه سمنان و ظرفیت جذب گردشگر در ساختمان های تاریخی / ضرورت ایجاد دسترسی برای افراد توان یاب نهمین نشست از سلسله جلسات “هم‌اندیشی ایستگاه” با موضوع بررسی طرح جامع ایستگاه راه آهن سمنان برگزار شد . به گزارش روابط عمومی […]

0
(0)

نهمین نشست هم اندیشی ایستگاه ها مطرح شد:
توجه به هویت تاریخی ایستگاه سمنان و ظرفیت جذب گردشگر در ساختمان های تاریخی / ضرورت ایجاد دسترسی برای افراد توان یاب

نهمین نشست از سلسله جلسات “هم‌اندیشی ایستگاه” با موضوع بررسی طرح جامع ایستگاه راه آهن سمنان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی راه آهن، در این جلسه که با حضور مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی، کارشناسان و متخصصان راه‌آهن و همچنین مشاوران تهیه‌کننده طرح‌های جامع ایستگاه‌های کشور برگزار شد، توجه به هویت تاریخی ایستگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
همچنین در این جلسه استفاده از ظرفیت های جذب گردشگر در ساختمان های تاریخی و بهره گیری از آن به عنوان درگاه دعوت کننده به ایستگاه راه آهن که از رویکردهای برخورد با ساختمان های قدمت دار در دنیا است، عنوان شد.
در ادامه این جلسه توجه به افراد توان یاب در طراحی ایستگاه و ایجاد دسترسی های متناسب به تمام نقاط ایستگاه بدون وجود مشکل عبور و مرور برای این افراد مورد تاکید قرار گرفت .
حاضران در این جلسه همچنین ایستگاه های راه آهن حیدر پاشا استانبول و ایستگاه مرکزی باکو را به عنوان نمونه های خارجی مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این بخش با توجه به شباهت های فراوان برنامه های توسعه ریلی کشور های ترکیه و آذربایجان با سند ۲۰ ساله توسعه ریلی کشور ایران ، عملکرد این کشور ها بررسی و نقاط مثبت آنها مورد توجه قرار گرفت.
توجه به مسافر و ایجاد زیرساختهای راه آهن سریع السیر در ایجاد سفرهای جذاب برای مردم و همچنین توسعه ایستگاههای چند وجهی از عملکرد های موفق این دو نمونه خارجی عنوان شد .
به علاوه توسعه پایدار و پیاده سازی مفاهیم TODهمچون طراحی خیابانهای فعال و پرتردد پیاده، کاهش اتومبیل و قراردادن مراکز تفریحی و گردشگری در پیرامون ایستگاه و نقش آنها در ارتقا به یک ایستگاه موفق در ارائه خدمت به مردم، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است در نشست بعدی (مورخ ۹۷/۱۲/۱۳) طرح جامع و راهبردی ایستگاه راه‌آهن تبریز و نمونه‌های خارجی (ایستگاه راه آهن تورنتو کانادا) بررسی خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14774

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.