• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توسعه استفاده از کالا‌های داخلی در طرح‌های راه و شهرسازی

  • کد خبر : 4308
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
توسعه استفاده از کالا‌های داخلی در طرح‌های راه و شهرسازی

0 (0) عباس آخوندی اعلام کرد؛ توسعه استفاده از کالا‌های داخلی در طرح‌های راه و شهرسازی   وزیر راه و شهرسازی: نوسازی ناوگان ریلی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی در سال جاری است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، عباس آخوندی در برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد افزود: اجرای طرح مزبور نیازمند سرمایه […]

0
(0)
عباس آخوندی اعلام کرد؛

توسعه استفاده از کالا‌های داخلی در طرح‌های راه و شهرسازی

  وزیر راه و شهرسازی: نوسازی ناوگان ریلی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، عباس آخوندی در برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد افزود: اجرای طرح مزبور نیازمند سرمایه گذاری عظیمی است که بدون شک از توان و تولیدات داخلی در این زمینه به نحو احسن استفاده خواهد شد.
وی اظهار کرد : بهره گیری از توان داخلی و مصرف کالای ایرانی منجر به اشتغال افزایی، گسترش کار آفرینی، پویایی تولید، ارتقای سطح فناوری و مدیریت، توسعه سرمایه گذاری و بسیاری موارد دیگر در جامعه می شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت : جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخلی در تمامی حوزه ها به ویژه راه و شهرسازی از سیاست های عمومی دولت و به تبع این وزارتخانه است.
وی افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از کالاهای مورد استفاده صنعت راه و ساختمان در کشور تولید و در پروژه ها عمرانی به مصرف می رسد.
آخوندی در خصوص نصب سرعت گیر در جاده ها به رادیو اقتصاد اظهارداشت: سرعت گیرها بیشتر در جاده های شهری مورد استفاده قرار می گیرد ولی در مسیرهای مواصلاتی مناطق و معابر مسکونی برون شهری با هدف تامین امنیت جانی ساکنان به ویژه کودکان از این ابزار نصب می شود.
وی تصریح کرد: وزارت راه در مدیریت جاده به هیچ وجه علاقه مند به نصب سرعت گیر در مسیرهای مواصلاتی نبوده بلکه معتقد به رعایت دستور العمل ها، اعلام وضعیت سرعت و توجه به سرعت مطمئنه است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده های مواصلاتی که از وسط مناطق مسکونی و روستاها عبور می کنند ساکنان مناطق مزبور همواره به جهت تامین امنیت جانی، کاهش تصادفات و مرگ و میر جاده ای خواستار نصب سرعت گیر در این مسیرها هستند.
وی همچنین افزود : تا دستیابی به یک راهکار مطمئن برای تامین ایمنی ساکنان مناطق مسکونی مورد نظر چاره ای جزء نصب سرعت گیر در این جاده ها وجود ندارد.
آخوندی در خصوص جاده دسترسی به شهرک تاریخی ماسوله گیلان نیز گفت: هرساله اقداماتی در راستای رفاه حال مسافران و گردشگری در این مسیر انجام می شود.
وی افزود: توسعه و بازسازی این مسیر گردشگری نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی بوده که متاسفانه وزارتخانه در شرایط فعلی با تنگناهای مالی و اعتباری مواجه است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برغم تمامی این موارد و مسائل به رئیس سازمان راهداری کشور دستور خواهد داد تا اقدامات موثرتری در این حوزه صورت گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.