• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توسعه راه آهن اینچه برون در دستور کار است/ افزایش تولید تجهیزات داخلی

  • کد خبر : 15629
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
توسعه راه آهن اینچه برون در دستور کار است/ افزایش تولید تجهیزات داخلی

0 (0) مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران: توسعه راه آهن اینچه برون در دستور کار است/افزایش تولید تجهیزات داخلی گرگان – معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه امسال افزایش تولید تجهیزات داخلی دردستورکار است، گفت: درگلستان هم توسعه اینچه برون و بازسازی خط ریلی گرگان انجام می […]

0
(0)

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران:
توسعه راه آهن اینچه برون در دستور کار است/افزایش تولید تجهیزات داخلی

گرگان – معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه امسال افزایش تولید تجهیزات داخلی دردستورکار است، گفت: درگلستان هم توسعه اینچه برون و بازسازی خط ریلی گرگان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از خطوط ریلی گلستان در جمع خبرنگارن اظهار کرد: از ساعت ابتدایی سیل و بحران آبگرفتگی رئیس ستاد بحران کشور و معاون وزیر کشور تماس گرفته و اعلام کردند در این منطقه نیاز به بازگشایی در برخی از نقاط برای عبور آب است.

وی افزود: همان ساعات ابتدایی به معاون فنی راه آهن مأموریت داده شد که به محل عزیمت کرده و همکاران فنی راه آهن شماره شرق دو و شمال به منطقه اعزام شوند.

رسولی گفت: طی بازدید تصمیم بر این شد که برای بازگشایی قسمت هایی همکاری شده تا آب عبور کند.

وی تصریح کرد: بعد از آن طی نامه به آقای نجار آمادگی خود را برای امدادرسانی و کمک به مردم سیل زده اعلام کردند و مناطق نزدیک و همجوار در آماده باش کامل هستند.

رسولی با بیان این که تمام معاونان راه آهن و مدیران کل برای ارائه خدمت رسانی آماده هستند، تأکید کرد: امروز هم در اولین فرصت به همراه فرمانده پلیس راه آهن، معاون توسعه و مدیریت و منابع راه آهن، مدیرکل ایمنی راه آهن، رئیس کمیسیون سوانح راه آهن از منطقه بازدید میدانی صورت خواهد گرفت.

چهار نقطه بازگشایی شد

با بیان این که چهار نقطه در خط اکنون باز شده است، گفت: از برنامه های امسال در راه آهن افزایش بهره وری را در دستور کار داریم و از شبکه و ناوگان موجود راه آهن سعی می کنیم که بیشترین استفاده را کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع کمک به افزایش تولید داخل تجهیزات و ادوات ریلی در دستور کار است که خوشبختانه در روزهای پایانی سال ۹۷ موفق شدیم تفاهمنامه ای را بین راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضاء برسانیم که طی آن هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ به تولید و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی مانند لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و قطارهای ریل باس اختصاص یافت.

رسولی گفت: این یک گام موثری در ارتباط با رونق تولید داخل و کاهش وابستگی ما به محصولات خارجی خواهد بود و همچنین مسأله توسعه خطوط ریلی در دستورکار است و خوشبختانه طی سال های اخیر شاهد اتصال چهار مرکز استان جدید به شبکه حمل و نقل ریلی بودیم.

وی بیان کرد: در گلستان هم توسعه اینچه برون، بازسازی خط ریلی گرگان به اینچه برون در دستورکار است و براساس تعالیم رهبری در نظر داریم مراکز عمده بار را به شبکه ریلی وصل کنیم و سهم جابجایی مسافر و بار را توسط شبکه ریلی هرچه ارتقاء دهیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.