• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توسعه زیربناهای کشور با اجرایی شدن توافق ۲۵ ساله ایران و چین

  • کد خبر : 28532
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
توسعه زیربناهای کشور با اجرایی شدن توافق ۲۵ ساله ایران و چین
وزیر اسبق بازرگانی اجرای توافق راهبردی با چین را موجب توسعه امور زیربنایی در کشور خواند و افزود: این حوزه ها در آتیه کشور نقشی کلیدی و جهشی دارد و در اشتغالزایی بسیار تاثیر گذار است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم، یحیی آل اسحاق در مصاحبه با در گفتگو با برنامه رودررو شبکه ۴ در رابطه با کم و کیف توافق ۲۵ ساله میان ایران و چین اظهار کرد: چین مقام دوم تجارت جهانی را داراست و به زودی نفر اول اقتصاد بین الملل خواهد بود.

 

وی در خصوص سیاه نمایی استکبار در قبال این توافق گفت: ایران بدکرداری های غرب را بارها دیده است؛ این ها قصد دارند ایران را در قفس نگه داشته و هر بلایی خواستند سر کشورمان بیاورند.

 

آل اسحاق بازار چین را عمده ترین کشور مقصد صادراتی ایران معرفی کرد و افزود: صادرات ایران به کل اروپا کمتر از یک میلیارد  دلار است و به عراق ۱۲ میلیارد دلار صادرات داریم. ولی دشمن می گوید درها را به روی چین هم ببندید و از طرفی پول شما را نمی دهیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که از منظر اقتصادی چرا امریکا و اروپا نگران روابط اقتصادی ایران و چین هستند، گفت: ما با ۱۸کشور در ارتباط تنگاتنگ هستیم و دروازه طلایی برای غرب و شرق بوده و اتصالات منطقه در دست ماست.

 

آل اسحاق با بیان اینکه کشور در شرایط کنونی نیاز پولی ندارد، گفت: کشوری داریم که از منظر منابع طبیعی و آورده اقتصادی اقتدار بالقوه بسیار بالا داریم. پس نیازی به استقراض نیست.

 

این فعال اقتصادی با اشاره به سرمایه گذاری بلند مدت در حوزه ریلی با چین گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال پروژه تعریف شده ریلی در اختیار داریم و چین یکی از پیشرفته ترین کشورها در این حوزه است.

 

آل اسحاق آی تی و مخابرات، امور زیر بنایی، نفت و پالایشگاه و پتروشیمی را پروژه های بالقوه و معطل مانده ای دانست که در انتظار این توافق بلند مدت است و افزود: این حوزه ها در آتیه کشور نقشی کلیدی و جهشی دارد و در حوزه اشتغال نیز بسیار تاثیر گذار است.

 

وزیر اسبق بازرگانی همچنین تاکید کرد: وضعیت قوانین ما اینگونه است که قوانین بین المللی حتی در مسئله ای سطح پایین نظیر تعرفه ترجیحی، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و اگر مجلس آن را تصویب نکند، اجرای آن قرارداد شدنی نیست.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28532

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.