• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توصیه های ایمنی و انتظامی پلیس راه آهن به مسافران

  • کد خبر : 3936
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
توصیه های ایمنی و انتظامی پلیس راه آهن به مسافران

0 (0) توصیه های ایمنی و انتظامی پلیس راه آهن به مسافران رعایت نکات ظریف و هشــدارها می تواند در ناکام گذاشــتن مجرمان در افکار و عمل مجرمانه ای که در سر پرورانده و قصد انجام آن را دارند، تأثیر بسزایی داشته باشد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هشدارهای انتظامی و پلیس رآه آهن را […]

0
(0)

توصیه های ایمنی و انتظامی پلیس راه آهن به مسافران

رعایت نکات ظریف و هشــدارها می تواند در ناکام گذاشــتن مجرمان در افکار و عمل مجرمانه ای که در سر پرورانده و قصد انجام آن را دارند، تأثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هشدارهای انتظامی و پلیس رآه آهن را در سفرها جدی بگیریم.

– مســافران عزیزی که قطار را به عنوان وسیله سفر خود در نوروز انتخاب می کنند، بروشورهای توصیه هــا و هشــدارهای پلیس راه آهــن را به دقت مطالعه و اجرا کنند.

– از دریافــت خوراکی و استشمام عطرها و اسپری های خوشبو کننده از افراد خودداری کنید؛ به ویژه در کوپه ناشــناس،که مجرمان به عنوان نشانگاه های خود از آن استفاده می کنند.

– به توصیه های پلیس که در سالن ها نصب شده است ، توجه کنید.

– نماهنگی در پلیس راه آهن تهیه شــده است که توصیه ها و هشدارها را به صورت تصویری به مسافران یادآوری می کند و باتوجه به این توصیه ها، مسافران می توانند سفر آرام تری داشته باشند؛ حتما به توصیه های مورد اشــاره در ایــن نماهنگ که در تمامــی قطارهای مجهز به مانیتور و ایســتگاهها به نمایش درمی آید، توجه کنید.

– اجازه حمل وسایل خود را به افراد ناشناس که به بهانه کمک به سراغتان می آیند، ندهید؛ مگر افراد مجازی که در ســالن به عنوان نماینده شــرکت های مجــاز و معتبر حمل بار و با لباس فرم خاص حضور دارند.

– به هیچ عنوان وســایل دیگران را حمل نکنید؛
این موضوع اهمیت بســیار بالایــی دارد. ما مواردی را شــاهد بودیم که مجرم از شــخصی به بهانه اینکه بیمار است و توان حمل چمدان خود را ندارد، کمک می طلبد و بعد مشــخص می شــود که در وســایل فرد مجرم، موادمخدر جاســازی شده بود و او برای فــرار از جرم، حمل آن را به دیگری می ســپارد که اگر دســتگیری اتفاق افتاد، گناه را به گردن دیگران بیندازند.

– در صورتی که وسایل جامانده مسافران دیگر را در قطار دیدید، حتما میهماندار را مطلع کنید. همه مهمانداران و رؤسای قطار، با پلیس راه آهن همکاری و ارتباط مستقیم دارند.

– هنگام ســفر، زمانی که قطار در ایســتگاهی بــرای انجام فریضه نماز توقف میکند، حتما یکی از همراهان به منظور مراقبت از اموال و وسایل در کوپه حضور داشته باشد یا با میهماندار هماهنگ کنید که در کوپه را قفل کند.

– از رها کــردن تلفن همراه خــود در محل هایی که برای شــارژ گوشــیها درنظر گرفته شده است، خودداری کنید؛ هرچند تمام نقاطی که به عنوان محل شــارژ تلفن برای مســافران درنظر
گرفته شــده است با دوربین هــای مداربسته پلیس کنترل می شود، اما بــا این حال بهتر اســت
در حفظ اشــیاء خود دقت داشته باشید.

– رئیــس قطــار ، بالاتریــن مقــام اجرایــی در داخــل قطار اســت و تأمین امنیت سفر و آسایش مسافران را به عهده دارد، حتما با رئیس قطار و سرمیهمانداران و میهمانداران همکاری داشته باشــید ؛ چرا که این افراد هم به نوعی همیار پلیس هســتند و آموزشهای لازم را در این زمینــه دیده انــد و با پلیس راه آهن در ارتباط هستند.

– توصیه می شــود حتما بلیت خود را از مراکــز و آژانس های معتبر فــروش بلیت قطار یــا از باجه های مشــخص در ایســتگاه های راه آهن تهیه کنید و هرگز به افراد و اشخاص ناشــناس اعتماد نکنید .

– در حفظ و نگهداری وسایل همراه خود به ویژه اموال و اشــیاء قیمتی در اماکن شلوغ و پرجمعیت ، دقت کنید.

– بدون هماهنگی رئیس قطــار، هرگز کوپه یا صندلی خود را با سایر افراد و مسافران جا به جا نکنید.

– از قــراردادن کیــف یا تلفن همراه پشــت در ورودی کوپه در زمان خواب و استراحت، پرهیز و حتما از پشتبند در کوپه استفاده کنید.

– هنگام مسافرت، از بازگوکردن اخبار و اطلاعات فردی و خانوادگی، از جمله نشانی محل ســکونت و تلفن خود به افراد ناشناس خودداری کنید.

– هرگز وجوه نقد، اشیاء با ارزش، اسناد و مدارک خود را درمعرض دید افراد ناشناس قرار ندهید.

– در صورت مواجهه یا مشــاهده هرگونه موارد مشــکوک، مراتب را به پلیــس یا رئیس قطار اعــام و گــزارش دهید یــا با تلفن55123000 – 021 با مرکز فرماندهی وکنترلپلیس راه آهن کشور تماس بگیرید.

– چنانچه پس از پیاده شــدن از قطار در مقصد متوجه سرقت اموالتان شــدید، به پلیسراه آهن مستقر در ســالن ایستگاه مراجعه و برای شــکایت و تکمیل فــرم اظهارات شــاکی و دریافت شماره پیگیری اقدام کنید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.