• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توضیحات فنی شهردار قائم‌شهر در رابطه با اولویت‌بندی اجرای زیرگذرها

  • کد خبر : 27414
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
توضیحات فنی شهردار قائم‌شهر در رابطه با اولویت‌بندی اجرای زیرگذرها
عباس صالح‌زاده شهردار قائم‌شهر نسبت به برخی ابهامات درخصوص الویت‌بندی اجرای پروژه‌های زیرگذر در سطح شهر قائم‌شهر واکنش فنی نشان داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، به‌دنبال آغاز اجرای پروژه زیرگذر مسجدرسول در کمربندی شمالی که خیابان کوچکسرا را به منطقه کوچکسرا متصل می‌کند، برخی از شهروندان و رسانه‌ها نسبت به اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها انتقاد کرده و اجرای زیرگذرهایی نظیر چهارراه جویبار ـ چمازکتی، قائم‌محله، دخانیات، شانزده‌متری را مهم‌تر از پروژه مسجدرسول خوانند.

عباس صالح‌زاده شهردار قائم‌شهر به‌عنوان متولی اجرای این پروژه‌ها در این ارتباط در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: نامه‌هایی که برای اجرای زیرگذر چهارراه جویبار به ادارات مختلف زدیم، موجود است. معارضات زیادی در این منطقه وجود دارد و صراحتاً چه اداره راه و چه اداره گاز با توجه به حساسیت تأسیسات موجود در این محل، درحال حاضر اجازه اجرای این پروژه را نمی‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا زیرگذر مسجدرسول در اولویت قرار گرفت و زودتر از قائم‌محله، دخانیات و شانزده‌متری اجرا شد، افزود: برای اجرای پروژه زیرگذر قائم‌محله و دخانیات به اتفاق اعضای شورا دو بار خدمت وزیر راه و دو بار هم دفتر مدیرعامل راه‌آهن کشور رفتیم. با معاون عمرانی، معاون فنی، مسؤول خطوط و مدیران ادارات راه‌آهن جلسات متعددی داشتیم.

شهردار قائم‌شهر ادامه داد: طرح اجرای زیرگذرهای دخانیات و قائم‌محله را تهیه کردیم، راه‌آهن شمال و راه‌آهن کشور هم طرح‌ها را تأیید و ابلاغ کردند. دو باکس ۸ متری برای هر زیرگذر طراحی شد، تأمین باکس‌ها مشارکتی بود و اداره راه‌آهن باید باکس‌ها را به ما تحویل می‌داد. اجرای بقیه امور مرتبط به‌عهده شهرداری بود که دو قرارداد ۹ میلیارد تومانی برای اجرای این دو زیرگذر نیز بستیم و تنها حدود ۳ میلیارد تومان هزینه باکس‌ها به‌دوش راه‌آهن است. قرار شد ۴ ست باکس ۸ متری را راه‌آهن به شهرداری با پیش‌بینی ۲ خط ریل راه‌آهن به ما تحویل دهند اما هنوز راه‌آهن باکس‌ها را به ما نداده و می‌گویند فعلاً امکان تهیه نداریم.

صالح‌زاده اضافه کرد: ما چندین بار از طریق نمایندگان مجلس این موضوع را پیگیری کردیم و درنهایت هفته گذشته تصمیم گرفته شد با یک ست باکس ۸ متری و یک ست باکس ۵.۲۰ متری پروژه زیرگذر قائم‌محله را استارت بزنیم. نامه آن را هم به راه‌آهن کشور زدیم تا طرح جدید ما را تأیید کند و باکس ۵.۲۰ متر را به ما تحویل دهد. پیمانکار ما هم آماده است تا سریع‌تر این پروژه را آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حال که این پروژه‌ها معطل مجوزات و باکس‌ها مانده، دلیلی ندارد که زیرگذر مسجدرسول که تمام مجوزات شورای ترافیک شهرستان و استان و راهداری آن انجام شده و خط انتقال آب، گاز، برق و مخابرات آن آماده شده، آن را شروع نکنیم و همچنان در انتظار باکس‌های راه‌آهن بنشینیم.

شهردار قائم‌شهر تصریح کرد: عرض زیرگذر مسجدرسول ۲۰ متر است اما عرض زیرگذر شانزده‌متری، ۱۶ متر است، ما در مسجدرسول عکس‌العمل و قدرت مانور بیشتری برای اجرای عملیات داریم.

صالح‌زاده عنوان کرد: چند جلسه با اهالی و کسبه مسجدرسول و کوچکسرا داشتیم، مردم نگران سطح دسترسی‌ها بودند. ما باید حداقل امکان را بگیریم و حداکثر فضا را به مردم بدهیم به همین دلیل مدام خط پروژه‌ها را اصلاح می‌کنیم، میلی‌متری در آنجا کار می‌کنیم تا مردم با مشکل کمتری مواجه شوند.

وی یادآور شد: در زیرگذر شانزده‌متری فضای کار ما ۱۶ متر است، ما به تجربه مسجدرسول نیاز داشتیم تا مردم و مدیران متقاعد شوند و در ادامه ما را همراهی کنند.

شهردار قائم‌شهر اظهار کرد: کوچکسرا یک زیرگذر قدیمی دارد که به‌صورت لوپ، دقیقاً مثل میدان عمل می‌کند و نزدیک‌ترین فاصله به هسته مرکزی را دارد، اگر ابتدا پروژه زیرگذر شانزده‌متری را شروع می‌کردیم، در واقع ورودی زیرگذر میدان امام بسته می‌شد، درحالی که در کوچکسرا دسترسی یکطرفه داریم، اگر شانزده‌متری را می‌بستم، یعنی میدان امام را بسته بودیم و قاعدتاً کوچکسرا هم عملکرد نداشت، چون یکطرفه و در حال عبور ترافیک خودش بود و این جریان ترافیکی که برای مردم سخت شده، تبدیل به یک فاجعه می‌شد و تمام قدرت مانور ما از دست می‌رفت.

صالح‌زاده تأکید کرد: ما باید زیرگذر مسجدرسول را ابتدا می‌زدیم، الان تمام این عملکرد درون‌شهری وقتی این لوپ به‌صورت کوپل عمل کرده و کوچکسرا نیز رفت و برگشت دارد. زمانی هم که زیرگذر میدان امام را بستیم، هسته مرکزی، همین‌جا دور زده و ترافیکش توزیع می‌شود و مشکلات درون‌شهری ما نیز حل خواهد شد.

وی در مورد علت عدم اجرای همزمان دو پروژه زیرگذر مسجدرسول و شانزده‌متری گفت: پلیس راهور و راهداری اجازه نمی‌دهد شما همزمان دو مقطع در کمربندی را ببندید. جلسات متعددی با رئیس پلیس راهور و راه استان و شهرستان و شورای ترافیک داشتیم تا بتوانیم ترافیک را مدیریت کنیم، قطعاً با اجرای زیرگذر مسجدرسول دست ما در اجرای زیرگذر شانزده‌متری بازتر است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27414

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.