• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تولید دستگاه سوزن ریلی، صد در صد داخلی شد

  • کد خبر : 20790
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
تولید دستگاه سوزن ریلی، صد در صد داخلی شد
یکی از دستاوردهای نمایشگاه ریلی امسال قطعه سازی سوزن ریلی در داخل کشور بود که رونمایی شد. قطعا هرکس دیگری قطعه‌ای در حوزه حمل و نقل ریلی تولید کند ما استقبال و انعقاد قرار داد خواهیم کرد به شرط آن که بتواند استاندارد‌های فنی را کسب کند.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی، مدیر عامل راه آهن کشور گفت: یکی از دستاوردهای نمایشگاه ریلی کشور؛ بومی سازی تولید سوزن ریلی بود.

وی با اشاره به حمایت وزارت راه و شهرسازی از تولید سوزن ریلی توسط تولیدکنندگان داخلی گفت: امسال در نمایشگاه صنعت ریلی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، پیشنهادهایی مبنی بر تشکیل کارگروه مشترکی میان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت صمت برای حمایت از تولید داخل تشکیل شد.

رسولی بیان کرد: اعتقاد و وظیفه‌ی ملی ما این است که از تولید داخلی حمایت کنیم و این موضوع کاملا عقلی است و نیاز به بررسی ندارد؛ بنابر این برای حمایت از تولید داخلی برای حوزه حمل و نقل ریلی کار گروهی یکشنبه هر هفته تشکیل می‌شود و تمام ظرفیت های تولید در بخش‌های مختلف در حوزه‌های ریلی را رصد و هر کجا که نیاز به حمایت باشد، مورد حمایت قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نظر ما این است که هرجا لازم به اعمال قانون و استفاده از ابزار‌های قانونی برای مکلف کردن شرکت‌های حمل و نقل دولتی و غیر دولتی برای استفاده از تولید داخل باشد، باید اقدامات صورت بگیرد و راه آهن کشور آمادگی این را دارد که از تولید سوزن ریلی حمایت کند.

رسولی بیان کرد: یکی از دستاوردهای نمایشگاه ریلی کشور قطعه سازی سوزن ریلی در داخل کشور بود که رونمایی شد. قطعا هرکس دیگری قطعه‌ای در حوزه حمل و نقل ریلی تولید کند ما استقبال و انعقاد قرار داد خواهیم کرد به شرط آن که بتواند استاندارد‌های فنی را کسب کند.

رسولی اضافه کرد: مهندسان داخلی توانستند به نتایج مثبتی در طراحی تکه مرکزی سوزن دست یابند و هم اکنون با افتخار اعلام می‌کنیم که صد در صد سوزن‌های ریلی تولید داخل است.

مدیر عامل راه آهن کشور گفت: اگر در این رابطه شخصی تولیدی در بخش ریلی دارد می‌تواند با مراجعه به کارگروهی که در راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای این موضوعات مستقر شده مراجعه کند تا بررسی ها و حمایت های لازم در خصوص طرح وی صورت بگیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20790

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.