• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تولید ۶۴ دستگاه واگن باری و مسافری در اراک

  • کد خبر : 27775
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
تولید ۶۴ دستگاه واگن باری و مسافری در اراک
۶۴ واگن باری و مسافری امسال در شرکت واگن پارس اراک تولید و از سوی شرکت‌های بهره‌بردار در خطوط ریلی کشور به کار گرفته شدند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صداوسیما ؛ مدیرعامل شرکت واگن ‌پارس اراک گفت: ۶۰ دستگاه از واگن‌های تولید شده در شرکت واگن‌پارس اراک ، باری و چهار دستگاه دیگر نیز مسافری هستند که همه آنها به شرکت‌های بهره‌بردار تحویل شده است.

 

مختاری قیمت تمام شده هر واگن باری را از ۶ میلیارد و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیارد ریال متغیر عنوان کرد و افزود: قیمت واگن‌های مسافری چینی بیش از ۸۳۰ هزار یورو است اما همین نوع واگن با کیفیتی بیشتر با قیمت ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار یورو در واگن پارس اراک تولید می‌شود.

 

وی گفت: تولید ۶۰۰ دستگاه انواع واگن باری و مسافری امسال در شرکت واگن‌پارس اراک هدفگذاری شد که با توجه به نامگذاری سال با عنوان “جهش تولید” از سوی مقام معظم رهبری و حساسیت این واحد تولیدی در تحقق منویات معظم‌له، برنامه تولید ۷۵۰ دستگاه واگن در این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک افزود: شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن باعث شد تا ۲ ماه نخست امسال از دست برود اما این واحد تولیدی با تلاش مضاعف و کار جهادی آماده نقش‌آفرینی در تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

 

مختاری شرایط شرکت‌های بهره‌بردار واگن‌های مسافری و باری را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: مشکلات اقتصادی و افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه در سال‌های اخیر توان مالی شرکت‌های بهره‌بردار را به شدت کاهش داده و در صورت پرداخت نکردن تسهیلات با نرخ بهره مناسب امکان خرید واگن از سوی آنها وجود ندارد، بنابراین با توجه به فرسودگی ناوگان ریلی کشور و نیاز جدی به نوسازی آن، دولت باید در این خصوص تدابیری بیندیشد.

 

وی گفت :  قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید واگن نسبت به پارسال حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است و بسیاری از قطعه‌سازان به دلیل افزایش نرخ ارز، از فروش قطعات به واگن‌پارس و دیگر تولیدکنندگان خودداری می‌کنند که این مشکل باید از سوی مسئولان مرتفع شود.

 

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک تاکید کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات مورد نیاز شرکت واگن‌پارس باعث شده است  قطعه‌سازان توافقات خود با این واحد تولیدی را برهم زده و درخواست افزایش قیمت داشته باشند که این مهم افزایش بی رویه قیمت واگن‌ها و در نتیجه ناتوانی شرکت‌های بهره‌بردار در خرید واگن را به دنبال دارد.

 

مختاری افزود: شرایط تولید در شرکت واگن پارس اراک بیش از گذشته فراهم است و از مسئولان دولتی و نهادهای صنعتی انتظار می‌رود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است نسبت به حمایت هر چه بیشتر از تولید که زمینه‌ساز خودکفایی، قطع وابستگی، افزایش نرخ بهره‌وری و تولید ناخالص ملی است، توجه ویژه داشته باشند.

 

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

 

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده و به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

 

تاکنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27775

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.