• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تکمیل راه‌آهن رشت- قزوین و میانه- بستان‌آباد تا پایان فروردین

  • کد خبر : 4394
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
تکمیل راه‌آهن رشت- قزوین و میانه- بستان‌آباد تا پایان فروردین

0 (0) معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به تشریح آخرین وضعیت 5 پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی در سال جدید پرداخت و گفت: ریل‌گذاری تنها 3 کیلومتر از مسیر میانه به بستان‌آباد و 9 کیلومتر از ریل‌گذاری مسیر قزوین -رشت باقی‌مانده است که در فرورین ماه سال جاری تکمیل خواهد […]

0
(0)

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به تشریح آخرین وضعیت 5 پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی در سال جدید پرداخت و گفت: ریل‌گذاری تنها 3 کیلومتر از مسیر میانه به بستان‌آباد و 9 کیلومتر از ریل‌گذاری مسیر قزوین -رشت باقی‌مانده است که در فرورین ماه سال جاری تکمیل خواهد شد.

جبارعلی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح آخرین وضعیت 5 پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی در سال جدید پرداخت و گفت: پروژه ریلی کرمانشاه در آخرین دقایق سال 96 افتتاح شد و پیش از آن نیز ریل به همدان رسید و این مسیر ریلی هم تکمیل شد. اکنون قطارهای مسافری و باری در هر دو مسیر در حال تردد هستند

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، ادامه داد: از سه طرح باقی‌مانده پروژه ارومیه اواخر مهرماه سال گذشته به اتمام رسید و اکنون در مرحله عملیات تکمیل روسازی و تحویل به راه‌آهن است.

وی با توضیح اینکه ضرورت تأیید ایمنی مسیر قبل از بهره‌برداری یک بحث جدی است، گفت: نخست باید ایمنی سیر و حرکت تأمین شود و بعداز آن قطار به مرحله مسافرگیری برسد. در همین راستا کمیسیون عالی سوانح و کمیسیون تعیین سرعت بعد از تحویل پروژه از پیمانکار ضمن ارزیابی کلی، ایمنی مسیر را کنترل می‌کند تا مشکلی برای سیر و حرکت پیش نیاید.

او خبر داد که مسیر ریلی ارومیه هنوز نتوانسته است الزامات ایمنی راه‌آهن را پاس کند و ادامه داد: همکاران ما در حال برطرف کردن نواقص و مشکلات احتمالی در بهره‌برداری هستند و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان این مسیر ریلی به بهر برداری برسد.

ذاکری با اشاره به دو پروژه قزوین- رشت و میانه به بستان‌آباد نیز گفت: ریل‌گذاری تنها 3 کیلومتر از مسیر میانه به بستان‌آباد باقی‌مانده است و پیمانکار امسال به‌غیر از روز عید تعطیلی نداشته است و پیش‌بینی می‌کنیم که ریل‌گذاری این مسیر تا پایان فروردین‌ماه به اتمام برسد و بعدازآن فرآیند عملیات تکمیلی و تحویل به راه‌آهن آغاز خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور بابیان اینکه شرایط در پروژه ریلی رشت به قزوین نیز مشابه است، ادامه داد: 9 کیلومتر از ریل‌گذاری مسیر قزوین -رشت باقی‌مانده است و ما امیدواریم تا پایان همین ماه ریل‌گذاری این محور هم به اتمام برسد و پیش‌بینی ما تکمیل هم‌زمان این دو مسیر ریلی در فروردین‌ماه و آغاز عملیات تکمیلی هر دو است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4394

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.