• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تکمیل راه‌آهن سبزوار نیازمند ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار است

  • کد خبر : 8774
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
تکمیل راه‌آهن سبزوار نیازمند ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار است

0 (0) تکمیل راه‌آهن سبزوار نیازمند ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار است وزیر راه و شهرسازی: باند فرودگاه سبزوار برای پروازهای پهن‌پیکر افزایش ‌یابد شهرآرا آنلاین – وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از راه‌آهن سلطان‌آباد به سبزوار از پیشرفت ۳۰ کیلومتری زیرسازی پروژه خبر داد و گفت: برای اتمام راه‌آهن سلطان‌آباد-سبزوار ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار […]

0
(0)

تکمیل راه‌آهن سبزوار نیازمند ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار است

وزیر راه و شهرسازی: باند فرودگاه سبزوار برای پروازهای پهن‌پیکر افزایش ‌یابد

تکمیل راه‌آهن سبزوار نیازمند ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار است

شهرآرا آنلاین – وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از راه‌آهن سلطان‌آباد به سبزوار از پیشرفت ۳۰ کیلومتری زیرسازی پروژه خبر داد و گفت: برای اتمام راه‌آهن سلطان‌آباد-سبزوار ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جریان بازدید از راه‌آهن سلطان‌آباد به سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی این خط ریلی در سال ۸۹ شروع شد اما تا سال ۹۵ اعتباری جدی نداشت. این پروژه عملا در سال ۹۵ فعال شد و در سال ۹۶ کارکردی خوب از خود بر جای گذاشت.

وی افزود: از سبزوار حدود ۳۰ کیلومتر عملیات زیرسازی اجرا شده است. در سال ۹۷ بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شد اما باید توجه داشت که برای اتمام راه‌آهن سلطان‌آباد-سبزوار ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار لازم است. در این سفر، تصمیمات لازم برای این پروژه گرفته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اقدامات انجام‌شده در حوزه زیرساخت ریلی و جاده‌ای شهرستان سبزوار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از سبزوار به اسفراین بزرگ‌راهی به طول ۸ کیلومتر با همکاری شهرداری در دست انجام است. برای محور سلطان‌آباد نیز پروژه‌ای تعریف و از سوی مجلس اعتبار تأمین شده است.

آخوندی همچنین به پروژه‌های بازآفرینی شهری سبزوار اشاره کرد و گفت: در حوزه بازآفرینی شهری، سبزوار یک شهر نمونه و پشتیبان ۳ استان هم‌جوار است.

وی افزود: در سبزوار بافت‌هایی تاریخی و حاشیه‌نشین وجود دارد و حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت این شهر حاشیه‌نشین هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هماهنگی وزارتخانه با فرمانداری و شهرداری سبزوار خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ پروژه بزرگ و کوچک در حوزه بازآفرینی شهر سبزوار تعریف‌ شده است. همچنین در داخل شهر ساختمان‌های بسیار خوبی تملک شده است که با اجرای طرح بازآفرینی می‌تواند برای سبزوار ثروت ایجاد کند.

عباس آخوندی در ادامه سفر خود در بازدید از بخش‌های مختلف فرودگاه سبزوار اظهار کرد: این مجموعه از ظرفیت مناسبی در حوزه ترانزیت بار ‌و مسافر برخوردار است و یکی از خواسته‌های مردم و مسئولان سبزوار بهسازی اطراف فرودگاه این شهرستان است. در این زمینه طرحی در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: افرایش طول باند فرودگاه برای اجرای پرواز هواپیماهای پهن‌پیکر از دیگر خواسته‌های مسئولان این شهرستان است. هم‌اکنون طول باند فرودگاه سبزوار ۳ هزار و ۲۰۰ متر است که برای اجرای پروازهای پهن‌پیکر ‌باید افزایش یابد.

آخوندی تصریح کرد: با توجه به نیازسنجی انجام‌شده ۲ هزار مترمربع به پایانه این فرودگاه افزوده خواهد شد. این طرح نیز به‌زودی اجرا می‌شود. تقویت این فرودگاه به‌عنوان پشتیبان فرودگاه مشهد یک ضرورت مهم است که موردتوجه قرار دارد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8774

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.