• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تکمیل راه‌آهن شهرکرد تا پایان سال آینده شدنی است/ کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال جنوب به شمال کشور

  • کد خبر : 31463
  • ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱:۵۴
تکمیل راه‌آهن شهرکرد تا پایان سال آینده شدنی است/ کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال جنوب به شمال کشور
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: راه آهن و اتصال به شبکه ریلی شهرکرد به اصفهان تا پایان سال آینده قابلیت تکمیل دارد و می‌توان از این طریق کوتاهترین مسیر برای اتصال به شمال کشور را ایجاد کرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، محمدرضا رضایی کوچی عصر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس گفت: با توجه به بازدید‌های میدانی که در سطح استان داشتیم و بازدید از پروژه‌های عمرانی اعتبارات لازم تخصیص و مسائل مهم این استان شناسایی شد که درخواست رئیس مجلس به ثمر رسیدن این مشکلات است.

رئیس کمیسیون عمران در خصوص مسائل آبی این استان اظهار داشت: تامین آب این مردم از چاه و چشمه است و عملا استفاده از سفره آب‌های زیر زمینی محدود است اگر به فکر آب دائمی نباشیم از لحاظ کیفی و کمی به مشکل برمی‌خوریم بر این اساس پروژه‌‌هایی طراحی شده که تا قسمتی انجام شده است و در ابتدای سال آینده قابل بهره‌برداری است.

مشکلات آب شرب قابل حل است

رضایی با بیان اینکه در تامین آب شرب قانون داریم و این مشکلات قابل حل است، افزود: در کمیسیون عمران پیگیر این مسئله هستیم و در بحث مجتمع‌های بزرگ روستایی که نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستند توافقات انجام شده است و اعتبارات به منابع تخصیص داده می‌شود همچنین برای عبور زاینده‌رود از شهر سامان که تصفیه‌خانه تعریف شده و عمده کارها صورت گرفته است، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از طریق سازمان بودجه اقدام خواهد شد و پس از آن ۶۰ هزار نفر می‌توانند از آب شرب بهره‌مند شوند.

تکمیل جاده بروجن به لردگان تا ۲۲ بهمن امسال

 رضایی در خصوص راه‌های استان که سه محور اصلی کالا و ترانزیت و حمل و نقل که نیمه‌تمام مانده‌اند و نیازمند تقویت اعتبارات استان هستند، ادامه داد: جاده شهرکرد-بروجن-لردگان که ۶ کیلومتر از آن ناتمام است تا ۲۲ بهمن امسال قابل بهره‌برداری است و تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.

وی افزود: جاده لردگان به خوزستان که طبق لایحه بودجه ۹۰ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شد، برای تکمیل نیازمند ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیارد تومان است که با همکاری چند بانک از جمله بانک رفاه و تامین ۵۰۰ میلیارد اعتبارات می‌تواند انتقال کالا و مسافر را از بندر امام به شمال کشور پشتیبانی کند.

فرودگاه استان علیرغم ظرفیت‌های بالا بهره‌برداری خوبی ندارد

رضایی با اشاره به راه آهن و اتصال به شبکه ریلی شهرکرد به اصفهان که ۹۰ کیلومتر کار می‌شود و تا پایان سال آینده قابلیت تکمیل دارد، گفت: از این طریق می‌توانیم شهرکرد را به بندر امام وصل کنیم و کوتاهترین مسیر برای اتصال به شمال کشور از طریق شهرکرد است که نیازمند منابع مالی است.

وی اظهار داشت: فرودگاه این استان علیرغم ظرفیت‌های مناسب اما متاسفانه فقط حداکثر دو پرواز داخلی در هفته دارد در صورتی که قابلیت سفرهای خارجی را دارد مسافر زیاد به کشورهای خارجی از جمله کویت دارد که باید تقویت شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ۳۰ درصد از جاده‌های روستایی که بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند هنوز جاده آسفالت ندارند که وعده تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی داده شد همچنین در زمینه گردشگری این استان زیر ساخت‌های ضعیفی وجود دارد و هتل‌ها  و بومگردی ضعیف است و با پرداختن به این صنعت می‌توانیم شاهد جذب توریست در این استان باشیم.

رضایی در پایان افزود: در خصوص توسعه بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان هاجر که فقط ۵۰ درصد آن انجام شده است و در فاز اول باید بخش پرتو درمانی، شیمی درمانی و اورژانس برای بیماران خاص به بهره‌برداری برسد منابع بیشتری تخصیص داده شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31463

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.