• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تکمیل راه آهن یزد به اقلید تا پایان سال ۹۹

  • کد خبر : 21545
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
تکمیل راه آهن یزد به اقلید تا پایان سال ۹۹
عملیات اجرایی راه آهن یزد به فارس با سرعت بالایی در دست اجرا است.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح‌های ریلی فارس گفت: عملیات اجرایی راه آهن یزد به اقلید به طول ۲۷۱ کیلومتر با سرعت بالایی در دست اجرا است و امیدواریم تا سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.
خیراله خادمی افزود: در استان فارس بدلیل شرایط خاص ترانزیت و حمل و نقل و اینکه از لحاظ حمل و نقل جزء استان‌های مهم کشور است سه بخش ریلی، هوایی و جاده‌ای بطور خوبی فعال و جزء اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی هستند.
وی تصریح کرد: در بخش ریلی سه طرح ریلی شیراز – گلگهر – کرمان به طول ۳۴۶ کیلومتر که ۱۹۰ کیلومتر آن در دست اجراست که مسیر شرق به غرب را در جنوب اتصال می‌دهد و راه آهن شیراز به سمت بوشهر – عسلویه بطول ۶۴۰ کیلومتر که ۱۰۰ کیلومتر آن در دست ساخت است و راه آهن اقلید به یزد بطول ۲۷۱ کیلومتر نیز در دست اجراست.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در بازدید از شهرستان جهرم گفت: در شهرستان جهرم کلیه محور‌های منتهی به جهرم با برنامه ریزی انجام شده در دست اجرای عملیات راهسازی است که تا پایان سال هم خیلی از محور‌ها مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بزرگراه شیراز – جهرم به طول ۱۶۰ کیلومتر است که فقط ۲۰ کیلومتر از این محور باقی مانده و تا پایان سال و یا اوایل سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید خادمی در خصوص بزرگراه جهرم به لار نیز گفت: بزرگراه جهرم به لار ۱۶۰ کیلومتر است که از سمت جهرم به طول ۵۰ کیلومتر و در سه قطعه فعال است و از سمت لار نیز در سه قطعه در دست اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین هدف سفر به شهرستان جهرم را تصمیم گیری در خصوص اتصال جهرم به شبکه ریلی این شهرستان عنوان کرد و افزود: در جانمایی محل ایستگاه توافق داریم که باید آن را به تصویب برسانیم و حداکثر در برنامه چهارساله اتصال شهرستان جهرم به مسیر ریلی برنامه ریزی می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.