• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تکمیل ریل‌گذاری دو خط ‌آهن میانه- تبریز و قزوین- رشت در اردیبهشت

  • کد خبر : 4671
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
تکمیل ریل‌گذاری دو خط ‌آهن میانه- تبریز و قزوین- رشت در اردیبهشت

0 (0) به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن ارایه عملکرد سال گذشته در حوزه راه، راه‌آهن و آزادراه گفت: سال گذشته بخش عمرانی کشور از نظر کمبود اعتبارات شرایط خاصی را […]

0
(0)

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن ارایه عملکرد سال گذشته در حوزه راه، راه‌آهن و آزادراه گفت: سال گذشته بخش عمرانی کشور از نظر کمبود اعتبارات شرایط خاصی را دنبال کرد و در این میان اجرای تعهدات وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت وتوسعه در این سه حوزه بسیار دشوار بود.
وی در خصوص تامین اعتبار در سال ۹۶ اظهار داشت: ۸۵ درصد تخصیص منابع صورت گرفت که نزدیک به ۹۰ درصد آن از اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت تامین شد و تخصیص نقدی بسیار ناچیز بود.
خادمی افزود: شرکت ساخت با توجه به وضعیت منابع اما توانست تعهدات خود را در سال گذشته اجرا کند و باوجود اینکه وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه به‌عنوان پشتیبان ما در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بودند اما به دلیل تأخیر در تخصیص اعتبار، برخی پروژه‌ها طبق برنامه و در زمان مقرر به اتمام نرسید که در این میان پروژه‌های اصلی و محوری به زودی به اتمام می‌رسد. ‌
معاون وزیر راه وشهرسازی از انجام ۵۰۰ کیلومتر ریلگذرای در سال ۹۶ خبر داد و عنوان کرد:‌ در سال گذشته محور کرمانشاه ۱۱۵ کیلومتر ریلگذاری شد و کل این عملیات در یکسال صورت گرفت که در نوع خود مثال زدنی است و در تاریخ توسعه ریلی در کشور بی‌سابقه است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به اتصال شهرهای همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی در سال گذشته خاطرنشان کرد: عملیات ریلگذاری سه محور دیگر نیز مراحل نهایی کار را طی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در شش ماه نخست سالجاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی تامین تجهیزات مورد نیاز در پروژه‌ها را از طریق تولید کنندگان داخلی مهم دانست و افزود: در راستای حمایت از تولید ملی تامین تجهیزات از داخل کشور از اولویت‌های شرکت ساخت وتوسعه است که همین اقدام با تعویق در ارسال تجهیزات موجب تاخیر در به ثمر نشستن پروژه‌ها شد. به عنوان مثال در پل ۵۵ محور قزوین- رشت تاخیر از سوی تولید کننده داخلی اجرای این پروژه را با مشکل رو‌به‌رو کرد اما به دلیل نیاز کشور به اشتغال، شرکت ساخت از واردات خودداری کرد.
معاون وزیر راه وشهرسازی از اجرایی شدن ۷۰ درصد از برنامه‌ها در حوزه آزادراهی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: آزادراه جنوبی تهران از برنامه اجرایی جلوتر است و تاکنون ۴۰ کیلومتر آن آسفالت شده و آماده بهره‌برداری است و با آماده شدن ۴۰ کیلومتر دیگر تا پایان سالجاری بخش‌های از این آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.
خادمی در پایان بهره‌برداری از ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی طی سال ۹۶ را از دیگر اقدامات شرکت ساخت برشمرد و افزود:‌ با این اقدام نزدیک به ۱۱۰۰ کیلومتر بزرگراه زیر عبور ترافیک قرار گرفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.