• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تکمیل فاز اول زیرساخت راه آهن اینچه برون نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

  • کد خبر : 32213
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۴۷
تکمیل فاز اول زیرساخت راه آهن اینچه برون نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است
اعتماد گفت: تکمیل فاز اول زیرساخت راه آهن اینچه برون نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان،، «محسن اعتماد» ظهر امروز (سه شنبه ۲۶ اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: راه آهن، حمل و نقل سبز است و میراث آیندگان را حفظ می کند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: در کل شبکه ریلی کشور، میزان سوانح ریلی بسیار محدود است و در بعد اقتصادی، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به ازای هر کیلومتر ۳۵ تا ۴۰ سوخت صرفه جویی می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان گلستان، اظهارداشت: تکمیل زیرساخت های اینچه برون یکی از اقدامات اداره کل است که می تواند برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

اعتماد ادامه داد: ایستگاه اینچه برون ظرفیت بزرگی برای توسعه اقتصاد و کل کشور دارد و یک مرز صادراتی است که می تواند منشا بسیاری از سرمایه گذاری ها و اشتغال باشد.

وی با اشاره به عزم جهادی راه آهن برای راه اندازی این ایستگاه، گفت: راه اندازی این بخش نیاز به هم افزایی در استان است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ با اشاره به بسته بودن مرزهای استان به دلیل شرایط کرونا تا تیرماه، افزود: از مرداد ماه سال جاری تا کنون ۲۲ میلیارد تومان پروژه در مرز اینچه برون اجرا شده است.

وی ادامه داد: قبلا یک محوطه بارگیری در اینچه برون وجود داشت ولی در حال حاضر در این نقطه سه محوطه تخلیه و بارگیری وجود دارد و برای بخش امنیت هم ساختمانی برای حوزه مرزبانی ایجاد شده است.

اعتماد با بیان اینکه تکمیل فاز اول زیرساخت راه آهن اینچه برون نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: با ایجاد این فاز برای سه هزار نفر شغل ایجاد می شود.

وی از صادرات ۲۴۸ هزار تن در ۷ ماهه امسال خبر داد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته  ۱۰۵ درصد در حوزه صادرات ریلی رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ در خصوص جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا راه آهن مسائل بهداشتی را در سالن های مسافری، داخل کوپه ها و طب سنجی مسافران رعایت کرد.

وی افزود: با حداقل کردن ظرفیت ها و کاهش میزان سفر، امن ترین و ایمن ترین مد حمل و نقل برای رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده از قطار است.

اعتماد ادامه داد: در سال جاری، ۳۵۵ هزار و ۷۰۰ مسافر از طریق قطار جابجا شدند که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32213

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.