• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

جابه جایی بیش از ۳۱ هزار تن کالا از راه آهن آستارا

  • کد خبر : 20121
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
جابه جایی بیش از ۳۱ هزار تن کالا از راه آهن آستارا
رسول امیدی، مدیرکل گمرک آستارا، با اشاره به جابه‌جایی 31 هزار و 851 تن کالای غیر نفتی از راه آهن آستارا، گفت: این میزان کالا توسط 521واگن قطار در پنج ماهه نخست امسال به خارج از کشور صادر شده است.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از مهر ، رسول امیدی با بیان اینکه ۳۱ هزار و ۸۵۱ تن کالای غیر نفتی از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان کالا در توسط ۵۲۱ واگن قطاردر پنج ماهه نخست امسال از راه آهن آستارا به خارج از ایران صادر شده است.

امیدی سرامیک، سیمان، سنگ و کلینگر را از جمله کالاهای صادر شده از راه آهن بین المللی آستارا عنوان و اظهار کرد: در مقابل نیز ام دی اف، چوب و غلات از طریق بارانداز راه آهن آستارا وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست امسال ۹۲ هزار و ۷۵۶ تن کالا با یک هزار و ۴۷۷ واگن به ارزش ۲۷ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار به بارانداز راه آهن آستارا وارد شده است، گفت: در همین مدت نیز هشت هزار و ۳۱۹ تن کالا با ۲۳۲ واگن به ارزش ۲۸ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار از طریق همین بارانداز حمل و نقل ریلی شده است.

مدیرکل گمرک آستارا با بیان اینکه بارانداز راه آهن آستارا هنوز به راه آهن رشت متصل نشده است، ادامه داد: در حال حاضر کالاها به شیوه حمل و نقل ترکیبی و با کامیون‌های تراتزیتی از بارانداز به نقاط مختلف ایران حمل می شود.

امیدی با اشاره به اینکه بعد از تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب، حمل و نقل کالاها با قطار صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: تکمیل و راه اندازی خط ریلی رشت – آستارا، گره‌های بزرگی را در حوزه تجارت ملی و بین المللی باز کرده و زمینه ساز توسعه تجارت منطقه ای می شود.

مدیر کل گمرک آستارا تصریح کرد: خط ریلی آستارا-آستارا نقش مهمی در تقویت ارتباطات اقتصادی ایران با کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان و روسیه دارد.

وی ادامه داد: راه آهن بین المللی آستارا-آستارا بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در شمالی ترین نقطه کریدور ریلی ایران قرار دارد و کالاهای ارسالی از بندرهای جنوب، از طریق این بارانداز به کشورهای حوزه قفقاز و اورآسیا منتقل می شود و کشورهای منطقه و تجار داخلی و خارجی به آینده روشن و تحولات اقتصادی این مسیر آهنی، چشم امید دوخته و بارها برای استفاده از آن ابراز علاقه کرده‌اند.

امیدی، تاکید کرد: روند رو به رشد آمار تجارت کالا و حمل و نقل ریلی گویای ظرفیت عالی این مسیر و نقش آن در تحولات اقتصادی آینده منطقه است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.