• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

جامعه‌ مهندسین مشاور آشنا با صنعت ریلی تشکیل می‌شود/ درآمد نفتی در حوزه راه‌آهن امسال پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 11403
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
جامعه‌ مهندسین مشاور آشنا با صنعت ریلی تشکیل می‌شود/ درآمد نفتی در حوزه راه‌آهن امسال پرداخت می‌شود

0 (0) مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن خبر داد: جامعه‌ مهندسین مشاور آشنا با صنعت ریلی تشکیل می‌شود/ درآمد نفتی در حوزه راه‌آهن امسال پرداخت می‌شود جامعه‌ای از مهندسین مشاور آشنا با صنعت ریلی با هدف توسعه و افزایش سرمایه‌گذاری در راه‌آهن تشکیل می‌شود. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، لیلا […]

0
(0)

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن خبر داد:
جامعه‌ مهندسین مشاور آشنا با صنعت ریلی تشکیل می‌شود/ درآمد نفتی در حوزه راه‌آهن امسال پرداخت می‌شود
جامعه‌ای از مهندسین مشاور آشنا با صنعت ریلی با هدف توسعه و افزایش سرمایه‌گذاری در راه‌آهن تشکیل می‌شود.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، لیلا موسوی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ و نقل در نشست پروژه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی با اعلام این خبر، گفت: راه‌آهن به دلیل ظرفیت‌های متعدد، بستر ارتباطی مناسب و اطلاعات مختلف از مسافران ریلی می‌تواند فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه راه‌آهن از خدمات مشاورین فنی و اقتصادی استفاده می‌کند، افزود: ازجمله اهداف برگزاری این همایش استفاده سرمایه‌گذاران از توان فنی ریلی است و شرکت‌های بازار و تأمین سرمایه می‌توانند به توسعه راه‌آهن کمک کنند.
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل نقل راه‌آهن بابیان اینکه سرمایه‌گذاران برای احداث خطوط دوم می‌تواند از مزایای حق دسترسی خط اول برخوردار شوند، اضافه کرد: شبکه ریلی کشور نیازهای متعددی به خدمات صاحبان واگن‌های مسافری و لکوموتیو دارد و این خدمات را خریداری می‌کند.
موسوی با یادآوری اینکه راه‌آهن اصل و سود سرمایه، سرمایه‌گذاران در شبکه ریلی را تضمین می‌کند، گفت: به موجب ماده ۱۲ قانون توسعه و رفع موانع تولید درصدی از درآمد نفت به جابجایی بار و مسافر در شبکه ریلی اختصاص داده می‌شود و قرار است امسال برای اولین بار این درآمد نفتی در حوزه راه‌آهن پرداخته شود.
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ریلی مشابه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و معاف از پرداخت مالیات است، افزود: از جمله ظرفیت‌های موجود برای استفاده سرمایه‌گذاران از موضوع TOD (توسعه برمبنای حمل‌ونقل عمومی)، مشارکت در بهره‌برداری از زمین‌های راه‌آهن، ایجاد کاربری‌های متفاوت در ایستگاه‌ها و احداث مراکز تجاری، تفریحی و هتل‌ها است.

مسیر فعلی مکمل فرصت‌های قبلی است
از سوی دیگر مهران اسلامی مشاور اقتصادی دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن در این نشست از شناسایی بیش از ۱۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در این دفتر خبر داد و گفت: مسیر فعلی برای انتخاب و شناسایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری ریلی مکمل فرصت‌های قبلی است.
وی با اشاره به اینکه زمان‌بندی پروژه سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی ۲۰ هفته است، ابراز امیدواری کرد که در این مدت چندین پروژه سرمایه‌گذاری به مجموعه پروژهای شناسایی‌شده ریلی اضافه شود.
اسلامی با اشاره تألیف کتابی در مورد قوانین سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، افزود: سرمایه‌گذاران با استفاده از این کتاب می‌توانند چگونگی استفاده از بسته‌های حمایتی راه‌آهن را در طرح‌های خود شناسایی کنند.
گفتنی است باهدف شناسایی فرصت‌ها و تشویق سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، امروز از سوی دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل، گردهمایی مشاورین اقتصادی و فراخوان شناسایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سالن غدیر ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.
سرمایه‌گذاران در صنعت ریلی می‌توانند اسناد خود را به سایت https://iets.mporg.ir جهت بررسی ارائه دهند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11403

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.