• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

جانمايي ايستگاه دوم راه‌آهن تهران در محدوده جنوب غرب میدان آزادی

  • کد خبر : 9835
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
جانمايي ايستگاه دوم راه‌آهن تهران در محدوده جنوب غرب میدان آزادی

0 (0) جانمايي ايستگاه دوم راه‌آهن تهران خبرگزاري آريا- مديرکل راه‌ و شهرسازي استان تهران از جانمايي ايستگاه دوم راه‌آهن تهران در محدوده جنوب غرب ميدان آزادي خبر داد. به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي­ نادر محمدزاده گفت: اين ايستگاه علي رغم قرار گرفتن در نزديکي پايانه مسافربري […]

0
(0)

جانمايي ايستگاه دوم راه‌آهن تهران

جانمايي ايستگاه دوم راه‌آهن تهران

خبرگزاري آريا- مديرکل راه‌ و شهرسازي استان تهران از جانمايي ايستگاه دوم راه‌آهن تهران در محدوده جنوب غرب ميدان آزادي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي­ نادر محمدزاده گفت: اين ايستگاه علي رغم قرار گرفتن در نزديکي پايانه مسافربري غرب تهران و فرودگاه مهرآباد با خطوط مترو تهران نيز در ارتباط خواهد بود و قابليت اتصال فرودگاه امام خميني (ره) به فرودگاه مهر‌آباد را نيز فراهم مي‌کند.
وي افزود: با توجه به محدوديت‌هاي اراضي در اين منطقه با ارتش جمهوري اسلامي ايران توافقي منعقد شده که بر اساس آن 20 هکتار از اراضي ارتش در اختيار شرکت راه‌آهن قرار گيرد.
محمد زاده­ اضافه کرد: اين نقطه از سوي مشاور فرانسوي و ايراني پس از بررسي نقاط مختلف تهران با توجه به نزديکي پايانه مسافربري غرب، فرودگاه مهرآباد و ايستگاه مترو انتخاب شده است تا بتواند محل تردد قطار‌هاي سريع‌السير و قطار‌ حومه‌اي تهران- اسلامشهر- رباط‌کريم- پرند باشد.
مديرکل راه‌وشهرسازي استان تهران­ معتقد است، حجم فعاليت‌هاي حوزه ­مسافري ايستگاه دوم راه‌آهن تهران به دليل ارتباط و انطباق با شقوق مختلف حمل‌ونقلي و سيستم حمل‌ونقل درون شهري نسبت به ايستگاه اصلي تهران به مراتب بالاتر خواهد بود.
وي در ادامه از صدور سند قطعي براي 440 هکتار از زمين‌هاي فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: از مجموع اين اراضي، ابتدا مشکلات حقوقي 170 هکتار مشاء و اخيرا 270 هکتار ديگر برطرف شد و تنها مقدار کمي باقيمانده تا مشکلات حقوقي فرودگاه مهرآباد به طور کامل برطرف شود.
گفتني است: علي رغم اينکه اراضي فرودگاه مهرآباد بر اساس قوانين حاکميتي متعلق به دولت بوده است، اما به دليل نقص در پرونده‌ها و عدم صدور سند قطعي به نام دولت، افرادي سود جو قصد خارج کردن اين زمين‌ها از مالکيت دولت را داشتند که خوشبختانه با کمک دستگاه‌هاي قضايي و شوراي حفظ حقوق بيت‌المال در اراضي از بروز اين اتفاق جلوگيري شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.