• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

جایگزینی کامل حمل گاز مایع از حمل جاده‌ای به حمل ریلی در استان سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 6708
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۲۳
جایگزینی کامل حمل گاز مایع از حمل جاده‌ای به حمل ریلی در استان سیستان و بلوچستان

0 (0) در جلسه هم اندیشی با صاحبان بار و مسولین ذی ربط در راه آهن جنوب شرق مطرح شد در سیستان و بلوچستان صورت گرفت: جایگزینی کامل حمل گاز مایع از حمل جاده‌ای به حمل ریلی /تقدیر از تجار برتر حوزه حمل و نقل ریلی مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: به منظور جذب […]

0
(0)
در جلسه هم اندیشی با صاحبان بار و مسولین ذی ربط در راه آهن جنوب شرق مطرح شد

در سیستان و بلوچستان صورت گرفت:

جایگزینی کامل حمل گاز مایع از حمل جاده‌ای به حمل ریلی /تقدیر از تجار برتر حوزه حمل و نقل ریلی

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: به منظور جذب بارهای جدید و انتقال محمولات از جاده به ریل جلسه هم اندیشی با صاحبان بار و مسولین ذی ربط در اداره کل راه آهن جنوب شرق برگزار شد.

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق در جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی حمل و نقل ریلی که در سالن جلسات راه آهن جنوب شرق با حضور مدیران دستگاه های گمرک، شرکت پخش فراورده های نفتی استان، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و ایران پرسی گاز برگزار شد، اظهار داشت: در سال های اخیر جلسات زیادی برای پاسخ به مطالبات فعالان اقتصادی حوزه حمل و نقل ریلی میان ایران و پاکستان برگزار شده است.
وی افزود: رویکرد کشور جمهوری اسلامی پاکستان در چند ساله اخیر در زمینه مراودات ریلی رضایت بخش بوده است.
وی بیان کرد: کمبود زیرساخت های ریلی در استان سیستان و بلوچستان یکی از مشکلات راه آهن جنوب شرق محسوب می شود.
وی ادامه داد: پیگیر نرمال کردن خط زاهدان – میرجاوه تا ایستگاه مرزی میل ۷۲ هستیم.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری (حفظه الله) و ریاست محترم جمهور در برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد میزان بار و ۲۰ درصد مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابه جا شود.
وی تصریح کرد: عدم دسترسی شهرهای استان به شبکه ریلی سراسری، راه آهن جنوب شرق را در امر نقش آفرینی حوزه حمل بار و جابه جایی مسافر در سطح استان با محدودیت های مواجه ساخته است.
ارجونی اظهار کرد: با همت شما فعالان اقتصادی باید به سمت حمایت از تولید کالای داخلی برویم تا به رشد اقتصاد کشور یاری رسانیم.
وی اضافه کرد: با اتصال بنادر چابهار به راه آهن سراسری ایران میزان نقش آفرینی ناوگان ریلی در زمینه حمل و نقل چشمگیر خواهد شد.
کوروش بالادست در این جلسه اظهار داشت: با نقش آفرینی ناوگان حمل و نقل ریلی در زمنیه تامین گاز مایع استان ناوگان حمل و نقل جاده ای از این چرخه خارج شد.
وی ادامه داد: سال گذشته بخش اعظم نفتگاز مصرفی استان سیستان و بلوچستان از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی وارد استان شد.
وی خاطرنشان کرد: تامین گاز مایع سیستان و بلوچستان از طریق راه آهن در فصل زمستان، مشکلات کمبود گاز مایع استان در فصل سرما را مرتفع کرد.
رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی استان با اشاره به اینکه باید راه آهن در استان حمایت شود، گفت: توسعه استان با توسعه راه آهن رابطه مستقیم دارد.

کفتنی است اتصال به شبکه سراسری راه‌آهن یکی از ویژگی‌های مهم و مزیت‌های رقابتی چابهار است که آنرا از سایر مناطق مشابه متمایز نموده است؛ به عنوان نمونه سومین قطب پترویشمی ایران که توسط شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در شهرک پتروشیمی مکران واقع در منطقه آزاد چابهار در حال احداث است، نسبت به دو قطب دیگر پتروشیمی ایران یعنی ماهشهر و عسلویه از این مزیت رقابتی برخوردار است که با اینکه در منطقه آزاد واقع شده است، لیکن به شبکه سراسری راه‌آهن دسترسی دارد و سرمایه‌گذاران مجتمع‌های پتروشیمی این شهرک پیگیر تکمیل هرچه سریع‌تر اتصال چابهار به شبکه سراسری راه‌آهن می‌باشند.

در پایان جلسه از تجار برتر حوزه حمل و نقل ریلی تقدیر بعمل آمد

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6708

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.