• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

جا به جایی ۵۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی تنها از طریق توسعه حمل و نقل

  • کد خبر : 27876
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
جا به جایی ۵۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی تنها از طریق توسعه حمل و نقل
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای جا به جایی ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی باید زیرساخت‌ها را به ویژه در حوزه ریلی افزایش دهیم.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری و بهره برداری از ۶۵ دستگاه واگن با بیان اینکه ما در این مدت کوتاه توانستیم زنجیره افزایش تولید فولاد را افزایش دهیم و با تولید ۵۷ میلیون تن در سال گذشته توانستیم زنجیره فولاد را صادر کنیم و این زنجیره را از ۲۸ میلیون تن به ۴۲ میلیون تن برسانیم گفت: ظرفیت اسمی ما در افق ۱۴۰۴ آن است که بتوانیم میزان تولید و صادرات بخش فولاد را افزایش و میزان صادرات آن‌ها را هم توسعه دهیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مهم‌ترین موضوع در حوزه فولاد لجستیک و حمل و نقل آن است که بتوانیم منابع و مواد تولیدی در این حوزه را افزایش دهیم.

خیابانی با اشاره به اینکه اجرا و ساخت ۸۰۰ کیلومتر خط دوم افق به سنگان که با همکاری فولاد خوزستان و فولاد فارس اجرا می‌شود گفت: این موضوع نقش موثری در تامین مواد اولیه و همچنین صادرات محصولات فولادی دارد و البته این اقدام با پشتیبانی راه آهن توانسته کمک بسیار موثری در حوزه توزیع این مواد داشته باشد.

او با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل ریلی در ایران به شدت کم است گفت: باید بتوانیم سهم حمل و نقل ریلی را افزایش دهیم و البته اقدامات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است به صورتی که میزان حمل کالای اساسی از ۱۰ درصد در سال ۹۲ هم اکنون به ۲۵ درصد در سال ۹۸ رسیده و قطعا این اقدامات با توسعه زیرساخت‌های لجستیکی و تجاری سهمشان افزایش خواهد یافت.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: مجموع ذخایر معدنی در کشور ۵۳ میلیارد تن است که مجوز ۷۰۰ میلیارد تن بهره برداری از ذخایر معدنی صادر شده، اما ما هم اکنون تنها ۵۰۰ میلیارد تن می‌توانیم بهره برداری کنیم.

خیابانی گفت: ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد و ۲۰ درصد از ذخایر معدنی در کشور وجود دارد که ما تنها مجموعه‌ای هستیم که با وجود تحریم‌های نفتی می‌تواند جایگزین خوبی در حوزه اقتصادی کشور باشد و اگر بحث تک محصولی در اقتصاد کشور مطرح باشد معدن مهم‌ترین محصول در حوزه اقتصادی کشور به شمار می‌رود که بار تحریم‌ها را بر دوش می‌کشد.

او گفت: برای جا به جایی ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی باید زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه ریل را افزایش دهیم و در این زمینه باید وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را برای توسعه در این حوزه انجام دهد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ایجاد تحول در فولاد مبارکه جزو برنامه‌های اصلی ما است و در این بخش باید به طور قطع صنعتی سازی را توسعه و گسترش دهیم.

خیابانی با اشاره به اینکه صادرات فرش ما به ۶۰ میلیون دلار باید برسد گفت: هم اکنون میزان صادرات ما ۲ میلیارد دلار است و باید در این بخش اقدامات گسترده‌ای صورت بگیرد.

او اظهار کرد: در حوزه واگن سازی و ریل سازی توجه به بحث داخلی سازی بسیار مهم است و امروز هم با برنامه احداث ۸۰۰ کیلومتر خطوط ریلی می‌توانیم تولیدات را در این بخش افزایش دهیم البته حمایت‌های تعرفه‌ای هم در این زمینه بسیار مهم است.

سرپرست وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور آن است که بتوانیم در این زمینه تولیدات را به ویژه تولید داخل را افزایش دهیم و در این بخش هم باید به طور قطع اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.