• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

جلسه‌ وزرای حمل و نقل ایران و عراق تشکیل خواهد شد/ احداث خط راه‌آهن تهران- عراق در این کشور بیشتر از یک سال زمان نمی‌برد

  • کد خبر : 20793
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
جلسه‌ وزرای حمل و نقل ایران و عراق تشکیل خواهد شد/ احداث خط راه‌آهن تهران- عراق در این کشور بیشتر از یک سال زمان نمی‌برد
وزیر راه و شهرسازی گفت: در تفاهمی که با دولت عراق انجام دادیم و با مشارکت مسئولین این کشور، احداث خط در داخل عراق، بیشتر از یک سال زمان نمی‌برد، ولی احداث پل حداقل سه سال زمان نیاز دارد.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از خبرگزاری برنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که «خط راه‌آهن تهران- عراق و سوریه در چه مرحله‌ای است؟» گفت: اسفند سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با وزیر حمل و نقل عراق امضا کردیم. مقدمات و طراحی‌های اولیه را با وضع موجود انطباق دادیم و در این خصوص مذاکرات مفصلی داشتیم؛ به زودی جلسه‌ وزرای حمل و نقل دو کشور را تشکیل خواهیم داد.

اسلامی بیان کرد: به دنبال رایزنی و هماهنگی‌هایی هستیم تا بتوانیم این پروژه را هرچه سریع‌تر شروع کنیم. وزیر راه و شهرسازی گفت: مهم‌ترین بخش این پروژه عبور از شط‌العرب است، پل معلقی که طول آن در عراق به ۵۰۰ متر می‌رسد و بیشترین زمان را به خود اختصاص خواهد داد. مسیر هم ۳۳ کیلومتر است و کار سختی زیادی ندارد.

اسلامی افزود: در تفاهمی که با دولت عراق انجام دادیم و با مشارکت مسئولین این کشور، احداث خط در داخل عراق، بیشتر از یک سال زمان نمی‌برد، ولی احداث پل حداقل سه سال زمان نیاز دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20793

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.