• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

جمهوری‌آذربایجان به تعهد سرمایه‌گذاری در راه‌آهن آستارا عمل کند

  • کد خبر : 27689
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
جمهوری‌آذربایجان به تعهد سرمایه‌گذاری در راه‌آهن آستارا عمل کند
ناظر گمرکات استان گیلان گفت: زیرساخت‌های بارانداز راه‌آهن آستارا برای تخلیه و بارگیری کالاها مناسب نیست و جمهوری‌آذربایجان باید به تعهدات خود مبنی بر سرمایه‌گذاری در اجرای این پروژه عمل کند.
0
(0)

به گزارش ریل‌‌نیوز به نقل از ایرنا ، ابوالقاسم یوسفی نژاد روز سه شنبه در بازدید از گمرک و بارانداز راه آهن آستارا اظهار کرد: به دلیل نبود فضای مناسب در بارانداز، کالاهای تخلیه شده، به منطقه ویژه اقتصادی بندر یا گمرک آستارا بارگیری می شود و این امر موجب بروز مشکلاتی برای تجار شده است.

 

وی بیان کرد: امسال صادرات کالا از آستارا از نظر ارزش اقتصادی نسبت به سه ماه نخست سال قبل، ۳۵ درصد افزایش یافته و مبادلات تجاری در این شهرستان، از طریق سه مرز و شبانه روزی صورت می گیرد.

 

ناظر گمرکات گیلان ادامه داد: محوطه گمرک آستارا با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار و با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال بهسازی است و ظرف یک سال آینده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

 

یوسفی نژاد گفت: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید، سامانه گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا راه اندازی شده و فعال است و کد گمرکی منطقه ظرف یک ماه اخذ خواهد شد و اتصال این منطقه ویژه به باراندار راه آهن، با کمک استانداری گیلان پیگیری می شود.

 

راه آهن آستارا – آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ۹۷ افتتاح شده و اکنون قطارهای باری جمهوری آذربایجان و روسیه کالاهای خود را در بارانداز راه آهن آستارا تخلیه می کنند و بعد از اتصال این مسیر ریلی به راه آهن رشت، کریدور ریلی شمال – جنوب ایران تکمیل خواهد شد.

 

پیشتر ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در بازدید از راه آهن آستارا گفته بود: جمهوری آذربایجان در اجرای طرح‌های ریل و بارانداز آستارا ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری را متعهد شده ‌است و تحقق کامل این امر را از طریق مبادی رسمی و دیپلماتیک پیگیری می‌کنیم.

 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27689

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.