• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

جمهوری آذربایجان خواستار سرمایه‌گذاری بانک توسعه آسیا در راه آهن این کشور شد

  • کد خبر : 27046
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
جمهوری آذربایجان خواستار سرمایه‌گذاری بانک توسعه آسیا در راه آهن این کشور شد
"الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان خواستار سرمایه‌گذاری بانک توسعه آسیا در بازسازی راه آهن این کشور در مسیر دالان حمل و نقل شمال - جنوب شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، علی اف روز دوشنبه در نشست آنلاین با حضور ” ماساتسوگو آساکاوا ” رییس بانک  توسعه آسیا و دیگر مسوولان این بانک ، افزود : جمهوری آذربایجان آمادگی برای همکاری با بانک توسعه آسیا در زمینه توسعه و استفاده  از بستر های زیر ساختی کشور و منطقه را دارد .

 وی با اشاره به سابقه همکاری جمهوری آذربایجان با بانک توسعه آسیا  در راستای اجرای طرح های حمل و نقل ریلی ، اظهار داشت : در حال حاضر در مرحله بازسازی و تکمیل راه آهن کشورمان در مسیر دالان حمل و نقل بین المللی شمال –جنوب هستیم .

  به گفته علی اف ، جمهوری آذربایجان در قالب تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال –جنوب سرمایه  گذاری قابل توجهی داشته است و این دالان  از ظرفیت  های بزرگی برخوردار است .

   رییس جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به این که در حال حاضر محموله های صادرداتی از چند مسیر از جمله  روسیه  ، جنوب ( ایران ) و غرب ( گرجستان )  از طریق خاک  جمهوری آذربایجان حمل و نقل می شود ، گفت : ولی کیفیت  راه آهن جمهوری آذربایجان از مرز ایران تا مرز روسیه رضایت بخش نمی باشد و بنا بر این برای سرعت بخشیدن به حرکت قطارها برخی اقدامات و نیز سرمایه گذاری انجام گرفته است و برنامه ریزی کردیم کارهای در این زمینه را ادامه دهیم .

علی اف با اشاره به این که  زیر ساختهای حمل و نقل موجود جمهوری آذربایجان ممکن است توان جابجای تمامی محموله ها را داشته نباشند  ، تصریح کرد : در حال حاضر شاهد تراکم محموله ها در مرز جمهوری آذربایجان با روسیه هستیم چرا که افزایش حجم  محموله  های صادراتی از  جمهوری آذربایجان و ایران  حمل و نقل آنها با کامیونها را غیر ممکن کرده است و بنا بر این به شبکه راه آهن مدرن بعنوان بخشی از دالان حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب نیاز داریم .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27046

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.