• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

حرکت آزمایشی نخستین قطار ۲ طبقه در مسیر تهران-همدان

  • کد خبر : 29550
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
حرکت آزمایشی نخستین قطار ۲ طبقه در مسیر تهران-همدان
مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: نخستین قطار ۲ طبقه مسیر ۲ سویه همدان - تهران ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز سه‌شنبه به صورت آزمایشی از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت همدان حرکت کرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، سید سعید ابراهیم‌نژاد افزود: مراحل آزمایش حرکت قطار ۲ طبقه در مسیر همدان – تهران در چند روز آینده ادامه دارد و به زودی در این مسیر حرکت قطار به صورت رفت و برگشت راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: کارشناسان فنی راه‌آهن ایران با بررسی دقیق خط آهن مسیر همدان – تهران، آزمایش‌های فنی برای حرکت قطار ۲ طبقه بر روی این ریل را انجام می‌دهند.

ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه پس از پایان مراحل آزمایشی، بلیت فروشی قطار ۲ سویه همدان – تهران آغاز می‌شود بیان کرد: واگن‌های این مسیر توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بررسی کارشناسان در این مرحله، نقاط حساس از جمله پل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: هر سالن این قطار ۸۴ نفر گنجایش دارد و به منظور کاهش هزینه بلیت برای مسافران راه‌اندازی شده و اگر دریابیم که مناسب این خط است از آن استفاده می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور ادامه داد: علاوه بر قیمت پایین سفر، تهویه خوب و امکانات بهتر، از دیگر ویژگی‌های این قطار است.

وی بیان کرد: کارشناسان و مسوولان فنی راه‌آهن نخستین مسافران این قطار هستند که مدت زمان رسیدن به مقصد، ساعت رفت و برگشت و روزهای حرکت را تخمین می‌زنند تا قیمت بلیت این قطار اندازه‌گیری شود.

ابراهیم‌نژاد افزود: در حال حاضر قطار مسیر ۲ سویه همدان – مشهد هر روز، توسط شرکت‌های حمل و نقل ریلی بن‌ریل و رجا انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: این قطارها با ظرفیت ۲۵۰ نفر، دارای واگن‌هایی با کوپه های چهار و ۶ تخته هستند.

استان همدان با داشتن ۲ خط آهن مجزا به عنوان شاه‌راه‌ ریلی غرب کشور به حساب می‌آید.

طرح ساخت راه آهن همدان – تهران در سفر پر خیر و برکت رهبرمعظم انقلاب در سال ۸۳ به همدان مصوب شد.

نخستین قطار مسیر همدان – مشهد نیز تیر ماه سال ۱۳۹۶ با حضور حدود ۱۵۰ تن از خانواده های شهدا، ایثارگران و اصحاب رسانه استان همدان عازم مشهد مقدس شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29550

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.