• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

حرکت قطارهای زنجان یک روز در میان شد

  • کد خبر : 28150
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
حرکت قطارهای زنجان یک روز در میان شد
مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب گفت: قطارهای زنجان ــ تهران و زنجان ــ مشهد یک روز در میان اعزام می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، علی خدایی در مورد مسیر و حرکت قطارها پس از شیوع کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر یک رام قطار زنجان ــ تهران یک روز درمیان مسافران را جابه‌جا می‌کند و پروتکل‌های بهداشتی در این فرآیند رعایت می‌شود. اعزام یک قطار دیگر به مقصد مشهد نیز در صورت فروکش کردن وضعیت کرونا تا پایان تیرماه به برنامه اضافه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون یک رام قطار زنجان ــ مشهد نیز یک روز در میان اعزام می‌شود، یادآور شد: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هر کوپه ۲ نفر مسافر استقرار می‌یابد، مگر اینکه افراد اعضای یک خانواده باشند و خودشان درخواست یک کوپه کنند، احتمال اسقرار تعداد بیشتر از ۲ نفر وجود دارد.

 

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب، با اشاره به لغو تعداد قابل توجهی از برنامه‌های قطارهای مسافربری ناوگان حمل و نقل ریلی، بیان کرد: حدود ۶۰ درصد از مسافران نسبت به قبل از دوران کرونا کاهش یافته و شرکت‌های مسافری متحمل ضرر و زیان شدند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه با این وجود، قطارهای حمل و نقل باری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌طور مرتب حرکت می‌کند، عنوان کرد: پیش از نوروز ایستگاه بارگیری کنسانتره آهن در سلطانیه افتتاح شد که محموله آن به سنگان واقع در شهرستان طبس ارسال می‌شود و این سایت نقشی مهمی در استان و منطقه ایفا می‌کند.

 

وی ادامه داد: روزانه ۳۷ تا ۴۰ واگن کنسانتره آهن از این ایستگاه بارگیری می‌شود و تا کنون ۲۰۰ هزار تن جابه‌جا شده است و برنامه داریم که ایستگاه باراندازی نیز در این محل ایجاد شود تا سنگ مورد نیاز صنایع استان تأمین شود و در حال حاضر توافقات اولیه برای طراحی بارانداز انجام شده است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28150

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.