• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

حمایت ازبکستان از طرح‌های لجستیک تراسیکا

  • کد خبر : 25135
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
حمایت ازبکستان از طرح‌های لجستیک تراسیکا
ازبکستان برنامه‌ریزی کرده از طرح‌های دیجیتال‌سازی و بهبود زیرساخت‌های کریدور حمل و نقلی «اروپا- قفقاز- آسیا» تحت عنوان «تراسیکا» حمایت کند.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان برنامه‌ریزی کرده از طرح‌های دیجیتال‌سازی و بهبود زیرساخت‌های کریدور حمل و نقلی «اروپا- قفقاز- آسیا» تحت عنوان «تراسیکا» حمایت کند.

ازبکستان برای تقویت حضور خود در کریدور حمل و نقلی منطقه از پتانسیل راه ریلی «باکو- تفلیس- قارص» استفاده خواهد کرد.

«الیار غنی‌اف» وزیر حمل و نقل ازبکستان و «آسیت آساوبایف» دبیر کل تراسیکا در شهر «تاشکند» موضوع حضور این جمهوری را در طرح‌هایی که در چارچوب کریدور دیجیتالی سازی تراسیکا اجرا می‌شود، بررسی کردند.

تامین امنیت حمل و نقلی، بهبود تشریفات عبور از مرز، بهبود فعالیت مراکز و بنادر و همچنین استفاده از سیستم هماهنگ کنترل مرزی از آن جمله است.

غنی‌اف در این دیدار اظهار داشت: برای تقویت حضور در تراسیکا ازبکستان برنامه ریزی شده از پتانسیل راه ریلی «باکو- تفلیس- قارص» استفاده کند.

ازبکستان در آغاز سال ۲۰۰۰ میلادی حضور در نشست‌های مربوط به تراسیکا را به تعلیق درآورد و بر توسعه کریدورهای حمل و نقلی از طریق کشورهای عضو شانگهای و همچنین خاورمیانه و خلیج فارس متمرکز شد.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی «شوکت میرضیایف» برنامه تنوع بخشی مسیرهای بازرگانی خارجی را برای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ میلادی به تصویب رساند که در آن توجه بر توسعه مسیرهای ترانزیتی به کشورهای اروپایی از طریق قفقاز و ترکیه معطوف شده است.

در پایان ماه ژانویه سال جاری میلادی نخستین قطار باری از قرقیزستان از طریق ازبکستان به گرجستان به راه افتاد.

تراسیکا یا کریدور حمل‌ونقلی آسیا، قفقاز و اروپا یک سیستم حمل ونقل هوایی، دریایی و جاده‌ای است که با هدف تسهیل حمل ونقل کالا میان کشورهای اتحادیه اروپا، آسیا، کشورهای حوزه قفقاز و دریای خزر در سال ۱۹۹۳ ایجاد شده است.

در حال حاضر ترکیه، ارمنستان، ایران، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، آذربایجان، رومانی، اوکراین، بلغارستان، گرجستان و مولداوی اعضای سازمان تراسیکا هستند و افغانستان و پاکستان از اعضای ناظر در این سازمان به‌شمار می‌روند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.