• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

افزایش 16 درصدی تناژ در سال ۹۷

  • کد خبر : 16579
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
افزایش 16 درصدی تناژ در سال ۹۷

0 (0) معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن: افزایش 16 درصدی تناژ در سال ۹۷ عضو هیأت مدیره و معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن از رشد ۷۷ درصدی درآمد حمل بار در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در سال گذشته از محل حمل بار توسط ناوگان ریلی کشور ۴۱۶ میلیارد تومان کسب درآمد […]

0
(0)

معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن:
افزایش 16 درصدی تناژ در سال ۹۷

عضو هیأت مدیره و معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن از رشد ۷۷ درصدی درآمد حمل بار در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در سال گذشته از محل حمل بار توسط ناوگان ریلی کشور ۴۱۶ میلیارد تومان کسب درآمد شد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بابک احمدی در جلسه مدیران حوزه معاونت بازرگانی و بهره‌برداری شرکت راه‌آهن، با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد در سال ۹۷ رشد حمل بار در تناژ ۱۶ درصد افزایش یافت، افزود: حمل محمولات بین‌المللی در حوزه بازرگانی خارجی به طور متوسط ۱۴۰ هزار تومان برای کشور به ازای هرتن درآمد داشته است.

وی با اشاره به مزیت‌های توسعه ترانزیت در حوزه حمل و نقل ریلی ،اضافه کرد : تلاش در جهت رشد ترانزیت و حمل کالاهای بین‌المللی از اولویت‌های مهم شرکت راه‌آهن است و اعمال تخفیف بر اساس شرایط بازار، افزایش سیر واگن‌های ایرانی در کشورهای همسایه و ترکمنستان، توسعه کریدورها و کاهش زمان توقف واگن‌های باری در ایران از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت راه‌آهن برای افزایش بهره‌وری در این بخش است.

عضو هیات مدیره راه آهن ، اهمیت توسعه ترانزیت در دو کریدور مهم شمال – جنوب و چین- ایران را یادآور شد و افزود: با انجام مذاکرات با مسئولان راه‌آهن کشورهای مسیر این دو کریدور بین‌المللی ، موفق شدیم علاوه بر اجرایی کردن تعرفه‌های توافقی، زمان سیر واگن‌های باری را در این مسیرها کاهش دهیم.

احمدی با بابیان اینکه تاکنون ۲۵ رام قطار باری از چین به ایران بار حمل کرده است، خاطرنشان کرد: این قطارها از طریق مرزهای سرخس و اینچه برون وارد کشور شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین طی توافق مشترک با کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، به دنبال راه‌اندازی شرکت‌های مشترک بین ایران و این کشورها هستیم تا بتوانیم زمینه‌های رشد ترانزیت کالا به طرف کشورهای آسیای میانه و روسیه را فراهم کنیم.

حمل بار توسط ناوگان ریلی ۱۵ درصد در تن کیلومتر افزایش یافت

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن بابیان اینکه تدوین استراتژی تحلیل بازار در سال ۹۸ در دست بررسی قرارگرفته است، گفت: حمل بار توسط ناوگان ریلی در سال گذشته ۱۵ درصد در تن کیلومتر در مقایسه با سال ۹۶ افزایش یافت.

بابک احمدی افزود: در سال گذشته میزان حمل بار در خطوط ریلی کشور به ۸/۳۴ میلیارد تن کیلومتر رسید که حجم این جابجایی بار در ۲۳ سال اخیر بی‌سابقه بود.

معاون شرکت راه‌آهن، یادآور شد: انتظار داریم با توجه به روند افزایش روبه رشد حمل بار توسط ناوگان ریلی و تلاش همکاران در سال ۹۸، بتوانیم به هدف حمل بار داخلی در شبکه به میزان ۸۶ میلیون تن و بار بین‌المللی به میزان ۹ میلیون تن دست پیدا کنیم.

گفتنی است؛ در این جلسه کارشناسان معاونت بهره برداری و سیر و حرکت، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و شاخص‌های کلان حمل و نقل ریلی در سال گذشته، هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های از پیش تعیین‌ شده و مصوب سال جاری این معاونت را مورد بحث و بررسی قراردادند.

همچنین در این جلسه ساماندهی طرح‌های لجستیک و پایانه‌های حمل و نقل ریلی در طول خطوط ریلی کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر اجرای الزامات توسعه حمل‌ونقلی ریلی بخصوص در بخش حمل بار تأکید شد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.