• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
9

حمل ریلی اولین محموله کود مایع اوره آمونیوم نیترات با استفاده از فلکسی تانک‌های ساخت داخل

  • کد خبر : 26100
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
حمل ریلی اولین محموله کود مایع اوره آمونیوم نیترات با استفاده از فلکسی تانک‌های ساخت داخل
مدیر عامل شرکت رسان ریل پارس ازحمل ریلی اولین محموله کود مایع اوره آمونیوم نیترات با استفاده از فلکسی تانک‌های ساخت داخل خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز ،امین پوربرخورداری، مدیرعامل شرکت رسان ریل پارس به عنوان مجموعه حمل کننده این محموله با اعلام این خبر افزود: این کود مایع در مقایسه با نیترات آمونیم کاملاً بی‌خطر بوده و ضمن آنکه قیمت تمام شده آن کمتر از نیترات آمونیم است، به خاطر دارا بودن اوره و نیترات آمونیم در درون خود ، باعث ارجحیت مصرف در کشاورزی نسبت به نیترات آمونیم شده است. براین اساس به منظور صادرات این محصول هزینه و زمانِ حمل از اهمیت به سزایی برخوردار است.

او ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌های حمل ونقل دریایی، محدودیت‌های حمل و نقل جاده‌ای و همچنین به منظور کاهش هزینه حمل، ضمن هماهنگی با شرکت پتروشمی شیراز و همچنین خریداران خارجی این محصول برنامه‌ریزی های لازم برای حمل این ماده با استفاده از نصب فلکسی تانک در کانتینر صورت گرفت که پس از مطالعات امکان‌سنجی و انجام آزمایشات متالوژی و خوردگی روی فلکسی تانک ها اولین محموله شامل ۴۰۰ تن کود UAN با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین راه آهن کشور ترکیه به آدانا ترکیه ارسال و تحویل خریدار شد.

حرکت دومین محموله نیز از ایران به سمت ترکیه

پوربرخورداری ادامه داد: پس از موفقیت آمیز بودن حمل اولین محموله، دومین محموله نیز از ایران به سمت ترکیه حرکت کرده است و اکنون به منظور توسعه حمل محمولات صادراتی و تحویل به موقع محمولات در حجم بالا در حال برنامه‌ریزی برای راه اندازی قطار باری به صورت هفتگی و حمل حداقل ۸۰۰ تن در هفته در این مسیر و سپس مسیرهای دیگر هستیم

او اضافه کرد: از نکات قابل توجه این کار استفاده از فلکسی تانک های ساخت داخل و همچنین به کارگیری ناوگان ریلی ایرانی از مبدأ تا مقصد نهایی بوده است که این اقدام در راستای توافقات اخیربین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و تعیین تعرفه‌های ترجیحی حمل و به همت همکاران ما در اداره کل راه آهن فارس و اداره کل بازرگانی خارجی راه آهن جمهوری اسلامی صورت پذیرفته است. پوربرخورداری ادامه داد: این مهم علاوه بر عملیاتی نمودن صادارت این نوع محصولات، با توجه به اینکه مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی به عنوان یک حمل و نقل سبز و ایمن یک هفتم مصرف جاده است، کمک قابل توجهی نیز به کاهش ترافیک و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد کرد. حرکت‌های این چنینی در فضای فعلی و دوران تحریم می‌تواند کمک شایانی به توسعه اقتصادی کرده و همچنین موجب افزایش همکاری و تعاملات صنعتی در داخل و خارج از کشور شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26100

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.