• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

حمل و نقل هوایی ،زمینی و ریلی برای جا به جایی زائران اربعین ساماندهی شد

  • کد خبر : 20238
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
حمل و نقل هوایی ،زمینی و ریلی برای جا به جایی زائران اربعین ساماندهی شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: سرویس‌های حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی برای جا به جایی زائران اربعین حسینی به چهار پایانه مرزی کشور ساماندهی شدند.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از ایرنا محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید از مرز بین المللی شلمچه در استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در سه بخش ظرفیت سازی پایانه های مرزی ، ایمن سازی جاده های مواصلاتی و ساماندهی سرویس های حمل و نقل عمومی برای سهولت تردد زائران اربعین وارد عمل شده است.. 

وی افزود: ظرفیت سازی و رفع نواقص از پایانه های مرزی برای ورود و خروج آسان زائران انجام شده و یا در آخرین گام اجراست ضمن اینکه بهسازی و کیفی سازی جاده های منتهی به گذرگاه های مرزی کشور به عنوان مسیر تردد زایران اربعین نیز تا چند روز آینده به پایان می رسد.

اسلامی ساماندهی سرویس های حمل و نقل عمومی را از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی برشمرد و  افزود: برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای پیش بینی شده است، بر این اساس هشت هزار دستگاه اتوبوس برای جابه جای زائران آماده شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت:حدود سه هزار اتوبوس نیز به صورت رزرو پیش بینی شده است تا در صورت تقاضای بیشتر با یک فراخوان برای جا به جای سریع زایران ارعین حسینی وارد عمل شوند.

اسلامی اظهار داشت: شمار پروازها نیز از شهرهای همجوار مناطق مرزی اضافه می شوند تا زایران از مسیر هوایی نیز به سرعت جابه جا شوند.

وی افزود: ظرفیت ریلی نیز به صورت فوق العاده برای مناطق مرزی خرمشهر و کرمانشاه در نظر شده است ضمن اینکه در مسیر خرمشهر – شلمچه قطار ریل باس با حداکثر ظرفیت تردد زائران اربعین را از ایستگاه راه آهن خرمشهر به مرز شلمچه منتقل می کند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص جاده های خوزستان نیز گفت: خوزستان یکی از استانهایی است که نیاز فراوانی به گسترش زیر ساخت های حمل و نقل دارد و طرح های زیادی در این راستا در استان خوزستان اجرا شده است.

محمد اسلامی صبح پنجشنبه برای بررسی زیرساخت های ایجاد شده در مرز شلمچه به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین از طریق فرودگاه آبادان وارد استان خوزستان شد. 

 وزیر راه و شهرسازی در ادامه از مسیر سه کیلومتری تردد زائران و پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد و  رفع مشکلات موجود در امر خدمت رسانی به زائران اربعین را مورد تاکید قرار داد. 

اسلامی همچنین در بدو ورود به فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان روند ساخت ترمینال جدید این فرودگاه را مورد بازدید قرار داد.
وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان خوزستان همچنین از روند آماده سازی زیر ساخت های مرز چذابه بازدید می کند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.
 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.