• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

حمل 10 درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر از طریق شبکه ریلی

  • کد خبر : 12980
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
حمل 10 درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر از طریق شبکه ریلی

0 (0) معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: حمل 10 درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر از طریق شبکه ریلی معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال 10 درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر از طریق شبکه ریلی حمل می شود. به گزارش ایرنا محمد علی حسن زاده […]

0
(0)

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:
حمل 10 درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر از طریق شبکه ریلی
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال 10 درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر از طریق شبکه ریلی حمل می شود.

به گزارش ایرنا محمد علی حسن زاده چهارشنبه شب در مراسم انعقاد قرارداد 1800 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور افزود: هدف سازمان بنادر تا 10 سال آینده حمل 30 درصد بار های ورودی و خروجی بنادر کشور با شبکه ریلی است.
وی اظهار داشت: سال گذشته 6 درصد بار های ورودی و خروجی بنادر از طریق شبکه ریلی حمل شد و امسال مجموع این کالاها به 10 درصد افزایش می یابد و هدف ما در 10 سال آینده جابجایی 30 درصد کالاهای بنادر کشور با شبکه ریلی است.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به نقش مهم بندر چابهار در توسعه محور شرق بیان کرد: برای رونق فعالیت‌های بندری در چابهار بسته تشویقی مناسبی در هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی مصوب شدو به زودی با بازنگری در دستورالعمل سرمایه‌گذاری ها در این بندر و سایر بنادر کشور شاهد رونق سرمایه گذاری ها در بنادر کشور خواهیم بود.
حسن زاده با بیان اینکه مقرر شده بندر شهید رجایی چابهار و بندر امام به عنوان سه مرکز لجستیکی کشور معرفی شوند یادآور شد دو بندر امام و شهید رجایی در منطقه ویژه اقتصادی قرار دارند و بندر چابهار نیز به منطقه آزاد چابهار ملحق شود .
در ادامه این مراسم عضو هیات رئیسه انجمن پایانه داران بنادر ایران گفت بخش خصوصی تاکنون بیش از 300 میلیون دلار در بنادر کشور سرمایه گذاری کرده است و این باعث شده برای 15 هزار نفر در بنادر کشور اشتغال ایجاد شود.
محمدرضا قائم‌مقام خواستار اصلاح تعرفه های تخلیه و بارگیری بنادر شد و گفت در 4 سال گذشته تعرفه تخلیه و بارگیری در بنادر کشور بسیار پایین بوده و این به ضرر بخش خصوصی فعال در این عرصه است در حالی که 75 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در بنادر ایران به صورت ارزی بوده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نیز در این مراسم یادآور شد: سهم 7 درصدی حمل و نقل کشور در تولید ناخالص داخلی نسبت به انجام سرمایه‌گذاری‌های آن در این بخش بسیار اندک است.
یزدان سیف افزود: تا 15 آذرماه سال جاری در مجموع 15 میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شده است و اگر ما بتوانیم کالاهای اساسی هر استانی را از بنادر نزدیک به آن حمل کنیم شاهد کاهش هزینه‌های و ریسک جابجایی آن خواهیم بود
به گزارش ایرنا با امضای قراردادهای سرمایه گذاری 1800 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر شمالی و جنوبی کشور شاهد فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه های بنادر کشور خواهیم بود.
سرمایه‌گذاری 1800 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور در قالب 19 قرارداد امشب به امضا رسید که 87 میلیارد تومان بندر بندر شهید رجایی 717 میلیارد تومان در بندر امام 335 میلیارد تومان در بندر انزلی 103 میلیارد تومان در بندر بوشهر 100 میلیارد تومان در بندر امیرآباد 332 میلیارد تومان در بندر چابهار و 70 میلیارد تومان در بندر نوشهر است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.