• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

خبر خوش نوبخت/ ‌شبکه بزرگ ریلی چابهار به زهدان متصل می‌شود‌

  • کد خبر : 27295
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
خبر خوش نوبخت/ ‌شبکه بزرگ ریلی چابهار به زهدان متصل می‌شود‌
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تلاش می‌شود تا در ماه‌های آینده شبکه بزرگ ریلی چابهار به زاهدان متصل شود گفت: بازنشستگان نگران نباشند آنها را درک می‌کنیم و در ماه‌های آینده برنامه افزایش حقوق را برای این قشر داریم.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت صبح امروز در آیین تفاهم نامه ایجاد سه هزار شغل در قالب خوشه‌های صنایع دستی اظهار داشت: نیاز به گفتن نیست که چرا ایران با وجود پتانسیل و ظرفیتی که دارد در این وضعیت قرار گرفته است مهم این است با دکترین تعریف شده بدانیم از این منابع محدود به چه طریق استفاده کنیم.

وی افزود: جز با اولویت بندی نمی‌توان کار را پیش برد که نگاه اولویتی نگاه دکترین است. اگر منابع مهم است باید به سمتی برویم که سود بیشتر بدهد این نگاه با نگاه بنیان گذار جمهوری ایران و نوع سیاست‌های ابلاغی رهبری و شیوه دولت متفاوت است چرا که معتقدیم آنچه به کار ما برکت می‌دهد بازده اقتصادی نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مبالغی را که برای اعتبارات جاری داریم شامل بخش‌های مختلف است. اولین اعتبارات جاری مباحث امور رفاهی اجتماعی است کمیته امداد بهزیستی و کمک‌های که به صندوق‌های بازنشستگی می‌شود و بخش دیگر آموزش و پژوهش، دفاع امنیت و بخش دیگر که بخش جاری و هزینه‌ای است معطوف به بهداشت و درمان است نمی‌توان از اینها کاست اما باید بازبینی کرد که با صرفه جویی پیش رفت.

وی اظهار داشت: در سالهای اخیر سیاست این بوده بدون آن که حجم بودجه را زیاد کنیم تقسیم رقم جاری را داشته و به سمت حقوق و دستمزد مردم برویم و در سایر امور صرفه‌جویی کنیم.

نوبخت با بیان اینکه برای بازنشستگان تا ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم اما نیاز به افزایش است که تلاش می‌شود در ماه‌های دیگر به این امر بپردازیم پس نگران نباشید دقیق حواسمان است که باید به این بخش از جامعه  توجه شود.

رئیس برنامه و بودجه کشور افزود: باید زیرساخت کشور را توسعه بدهیم و در بودجه بخش‌های عمرانی به جای اینکه بی‌هدف توزیع شود نقشه کامل داریم که چه کنیم و چگونه توزیع شود.

وی عنوان کرد: طی دولت‌ها هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد که باید آنها را تکمیل کنیم. ۳۴ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی تزریق شد. اتصال بیرجند به شبکه سراسری در دستور کار ما بوده و تلاش داریم سنندج اردبیل را به شبکه سراسری وصل کنیم.

نوبخت افزود: در بخش عمرانی بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد است. برای ده هزار واحد مسکونی کلنگ زدیم و امروزه ۵ هزار واحد آن افتتاح می‌شود. طی تفاهم نامه امروز قرار است   ۵ هزار واحد مسکن در شهر در خراسان جنوبی احداث شود.

رئیس برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: خرسندم با منابع محدود اما طی ما‌ههای  آینده شبکه بزرگ ریلی  از چابهار به زاهدان وصل می‌شو.

وی عنوان کرد: تلاش داریم نرخ بیکاری را کاهش دهیم. نگاه من به خراسان جنوبی ویژه است. خدا را شاکریم نرخ بیکاری در این استان کاهش دارد.

نوبخت یادآور شد: ۷۵۰۹ پنل خورشیدی به خانواده‌هایی می‌دهیم که هم انرژی خورشیدی بدهند و شغل ایجاد شود. در بخش صنایع دستی سه هزار شغل ایجاد می‌شود.

رئیس برنامه و بودجه کشور بیان کرد: ۷۵ برنامه برای جهش تولید در استان تعریف شده و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای ۵ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.