• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

خرم آباد – عدم پرداخت مطالبات، وجود معارضین و … از جمله مشکلات پروژه راه آهن دورود – خرم آباد بوده که نیاز است برای ادامه روند اجرا، رفع شوند.

  • کد خبر : 408
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

0 (0)   به گزارش خبرنگار مهر، محمد شاهوردی مجری پروژه راه آهن دورود – خرم آباد ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن دورود – خرم آباد اظهار داشت: این پروژه زیر نظر قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است و یکی از پروژه های […]

0
(0)

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شاهوردی مجری پروژه راه آهن دورود – خرم آباد ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن دورود – خرم آباد اظهار داشت: این پروژه زیر نظر قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است و یکی از پروژه های ملی کشور محسوب می شود چرا که سیاست بر این بوده که همه مراکز استان ها به خط راه آهن متصل شوند.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه اجرایی این پروژه در سال ۹۲ منعقد شده و کار اجرایی آن در شش ماه دوم سال ۹۳  آغاز شده است بیان داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۰ درصد بوده و از مجموع ۱۱۴ کیلومتر طول مسیر پروژه ۷۵ کیلومتر آن فعال است.

مجری پروژه راه آهن دورود – خرم آباد با اشاره به انجام ۹.۵ میلیون متر مکعب خاکبرداری، سه میلیون متر مکعب خاکریزی، ۱۵۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، اجرای ۶.۵ کیلومتر تونل و … در قالب اجرای پروژه راه آهن دورود – خرم آباد ادامه داد: این پروژه به لحاظ زمین شناسی و تونل های فراوان یکی از پیچیده ترین پروژه های کشور محسوب می شود.

شاهوردی با اشاره به اتصال پروژه راه آهن دورود – خرم آباد به آزاد راه خرم آباد – اراک در سه نقطه تصریح کرد: همچنین این پروژه راه آهنی هفت ایستگاه در مسیر دارد.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ دستگاه ماشین آلات گفت: محل تامین منابع مالی پروژه از محل فروش سهام فولاد خوزستان است و در این راستا مشکل ما عدم وصول مطالبات بوده و این امر زمانبر است.

مسئول موسسه امید پارس زیر نظر قرار گاه خاتم الانبیا با اشاره به اینکه آخرین منابع مالی تزریق شده به پروژه مربوط به مهر ماه سال گذشته و بخشی از آبان ماه سال گذشته است گفت: در این راستا امیدواریم که مجمع نمایندگان استان ورود پیدا کرده و با تشکیل کارگروه ویژه پیگیری های لازم را در این رابطه داشته باشند.

شاهوردی با تاکید بر اینکه تاخیر در وصول مطالبات و کارکردها به پروژه لطمه می زند تصریح کرد: اگر نقدینگی لازم برای پروژه در نظر گرفته نشود این طرح برای اجرای روی غلتک قرار نمی گیرد.

وی وجود معارضین را یکی دیگر از مشکلات پروژه راه آهن دورود – خرم آباد برشمرد و گفت: در این راستا نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد و زمین هایی که متعلق به مردم بوده ارزش گذار شوند و پول انها را برای ادامه روند پروژه پرداخت کنند.

مجری پروژه راه آهن دورود – خرم آباد نیاز اعتباری برای ادامه پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر اعتبارات لازم به این پروژه تخصیص داده شود سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.