• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

خطوط پرترافیک راه آهن ایران نیازمند برقی سازی

  • کد خبر : 23299
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
خطوط پرترافیک راه آهن ایران نیازمند برقی سازی
مشاور اقتصادی طرح های توسعه ریلی در کشورگفت: خطوط پرترافیک راه آهن ایران نیاز به برقی سازی دارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از رادیو اقتصاد، «سیدرضا ناصریان» افزود: همینطور خطوطی که در مناطق کوهستانی قرار می گیرند اگر برقی باشند راندمان و کارایی خیلی بهتر خواهند داشت.

وی اظهارداشت: اهمیت زیادی برای بهبود راه آهن ایران دارد که به سمت برقی سازی خطوط پرترافیک حرکت کند.

مشاور اقتصادی طرح های توسعه ریلی کشوردر خصوص خبر آغاز برقی سازی خط‌آهن گرمسار-اینچه برون بعد از تعطیلات کریسمس به نقل از وزیر راه و شهرسازی گفت: بطورکلی در جریان جزئیات تنظیم این قرارداد نیست.

وی افزود: پس از چند سال مذاکره با طرف روس خوشبختانه مقدمات اجرای این پروژه در کشور فراهم شده است.

ناصریان تصریح کرد: مجوزهای قانونی داخلی و همینطور توافق های قرار تجاری بین دو طرف صورت گرفته وبزودی این پروژه عملیات می شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: راه آهن شمال در شرایط حاضر به واسطه مشخصات قدیمی کارایی پائینی دارد که با قرارداد مزبور این خط ریلی بازسازی خواهدشد.

مشاور اقتصادی طرح های توسعه ریلی کشور افزود: همچنین با برقی کردن توان، راندمان و ظرفیت محور راه آهن شمال برای ترابری بهتر می شود.

وی اظهارداشت: بطورکلی در مورد مسائل مربوط به این قرارداد چند نکته مورد توجه کارشناسان و متخصصان قرار گرفته یکی انتخاب پروژه و دیگری استفاده از صنایع ریلی و توان داخلی است.

ناصریان در خصوص انتخاب پروژه که آیا این مناسب ترین پروژه برای کشور بوده است یا خیر گفت: پروژه مزبور به نسبت مناسب است چون ایران و روسیه هر دو از انجام این کار منتفع می شوند.

وی ضمن اشاره به نکته دوم یعنی استفاده ازصنایع ریلی و توان داخلی افزود: شرطی که در قراردادمورد اشاره طرف روس برای دادن وام به ایران برای انجام پروژه قرار داده اینکه ۷۰ درصد کالاها و خدماتی که در پروژه مزبور مصرف می شود باید از طرف روس تامین و طرف ایرانی نیز پذیرفته است.

مشاور اقتصادی طرح های توسعه ریلی کشور اظهارداشت: اینجا جای تامل دارد چون با بالا بردن سهم خارجی سهم صنایع داخلی و شرکت های پیمانکاری بسیار کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: اگر به این پروژه رجوع شود خواهید دید بخشی زیادی از کارها ماهیت سویل دارد یعنی ۱۰۰ درصد بصورت داخلی قابل انجام است و بخش دیگر مربوط به تجهیزات الکترومیکانیکال بوده باز هم در این بخش اعم از روسازی راه آهن، برقی کردن پایه ها و بحث های مثل تجهیزات پست برق و غیره تاحد زیادی قابلیت انجام بوسیله شرکت های ایرانی وجود دارد.

ناصریان در ادامه یادآورشد: طرف ایرانی تنها در برابر پرداخت وام این شرط را قبول کرده است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «سید وحید موسوی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23299

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.