• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

خط دوم راه آهن بافق-مشهد احداث می شود / راه آهن سنگان به خواف آماده بهره برداری است

  • کد خبر : 9392
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
خط دوم راه آهن بافق-مشهد احداث می شود / راه آهن سنگان به خواف آماده بهره برداری است

0 (0) مدیر کل راه آهن شرق کشور: خط دوم راه آهن بافق_مشهد احداث می شود / راه آهن سنگان به خواف آماده بهره برداری است مدیرکل راه آهن شرق گفت: عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بافق به مشهد بعنوان یک ضرورت برای راه آهن شرق با مشارکت فاینانس روسیه و یا اوراق مشارکت […]

0
(0)
مدیر کل راه آهن شرق کشور:

خط دوم راه آهن بافق_مشهد احداث می شود / راه آهن سنگان به خواف آماده بهره برداری است

خط دوم راه آهن بافق_مشهد احداث می شود/راه آهن سنگان به خواف آماده بهره برداری است

مدیرکل راه آهن شرق گفت: عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بافق به مشهد بعنوان یک ضرورت برای راه آهن شرق با مشارکت فاینانس روسیه و یا اوراق مشارکت مردمی و اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان بزودی آغاز می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ حسن ماسوری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سرمایه گذاری ریلی مولد راه آهن در منطقه شرق کشور از مسیر بافق به مشهد بعنوان یک مسیر ترانزیتی مهم کشور، هر اعتباری در آن هزینه شود منجر به کسب در آمد و دارای توجیه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: مدل توسعه های اقتصادی در کشور توسعه محور نیست، بلکه سلیقه ای است، لذا اگر بر اساس برنامه حرکت کنیم اقتصادی پویا خواهیم داشت، اما نگاههای سیاسی که اثرات غیر منطقی در جهت انحراف برنامه های اصولی دارد اقتصاد را متضرر خواهد کرد.

ماسوری با بیان اینکه از مجموع ۷۰ درصد شبکه ریلی کشور تنها ۳۰ درصد بهره وری دارند، افزود: این بدان معناست که ۷۰ درصد شبکه ریلی کشور توجیه اقتصادی ندارد و چنانچه در گذشته بر اساس برنامه محوری و توجیه اقتصادی عمل می کردیم امروز باید پیگیر مدل زیر ساخت ها برای قطارهای پرسرعت در این مسیرها می بودیم.

مدیر کل راه آهن شرق بیان داشت: اگر دولتها در مقوله ریلی به دو مولفه قطار پرسرعت برای حوزه مسافری و ایجاد خط باری برای حمل و نقل بار توجه می کردند امروز شاهد توجیه اقتصادی حوزه حمل و نقل ریلی بودیم اما اکنون اغلب مسیرها در حوزه مسافری زیان ده هستند.

وی از پیشرفت ۹۵ درصدی خط ریلی سنگان خواف به هرات افغانستان خبر داد و افزود: این خط راه آهن که بعنوان یک قطب برای حوزه بارگیری در منطقه شرق (با بارگیری سالانه ۲۷ میلیون تن در افق ۱۴۰۴) محسوب می شود با طول ۱۰۵ کیلومتر که برای هر کیلومتر آن ۴ میلیارد تومان هزینه شده ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از بازدید های فنی مسوولان مربوطه در یکی دو ماه اینده اماده بهره برداری است.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بافق به مشهد بعنوان یک ضرورت برای راه آهن شرق با مشارکت فاینانس روسیه و یا اوراق مشارکت مردمی و اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان بزودی آعاز می شود.

ماسوری در پاسخ به سوال خبرنگازی مبنی بر راه دسترسی مناسب به راه اهن برای شهروندان تربتی، گفت: جلساتی را با مسوولان شهری و اعضای شورای شهر برگزار کردیم و شرکت نصران برای همکاری اعلام امادگی کرده، لذا بنا شد تا شورای شهر و شهرداری نسبت به آزادسازی مسیر بلوار جدید راه آهنر(میدان امداد-رضا شهر تا ایستگاه فعلی) اقدام کند تا ما در ادامه زیر سازی و روکش مسیر را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: با توجه به فاصله نامناسب ایستگاه راه آهن تربت حیدریه، قرار است تا در طرح خط دوم ریلی بافق مشهد پروژه ایستگاه مسافربری در نزدیکترین نقطه شهر نیز احداث شود تا دسترسی شهروندان به خطوط ریلی به سهولت انجام شود.

مدیر کل راه آهن شرق اظهار کرد: نگاه ما نگاه ملی است، لذا به دنبال ارایه خدمات با کیفیت و مناسب و به تبع آن پیگیر قطار حومه ای تربت به مشهد هستیم.

وی افزود: مطالعه کار شروع شده و در صورت عملیاتی شدن پروژه سرعت قطار 180 تا 200 کیلومتر می شود و ردیف بودجه خاصی دارد و هر کسی این بودجه را جذب کند باعث تحول شهرستان و به دنبال آن شهروندان از حومه با سرعت بیشتر به مرکز می رسند.

در پایان این نشست خبری که به میزبانی طبس برگزار شد از فعالان اصحاب رسانه در این منطقه تجلیل شد.

راه آهن شرق در سال 1384 با حدود هزار کیلومتر طول خط و 42 ایستگاه باری و مسافری، در 3 استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، و یزد فعالیت خود را آغاز کرد و در واقع طویل ترین منطقه راه آهن کشور محسوب می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9392

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.