• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

خط ریلی آستارا – آستارا تاثیرگذار در اقتصاد فرا منطقه‌ای است

  • کد خبر : 2806
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
خط ریلی آستارا – آستارا تاثیرگذار در اقتصاد فرا منطقه‌ای است

0 (0) فرماندار بندر آستارا؛ خط ریلی آستارا – آستارا تاثیرگذار در اقتصاد فرا منطقه‌ای است خبرگزاری شبستان: فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه راه آهن بین المللی آستارا – آستارا یک خط ریلی خاص و ویژه است، گفت: این خط ریلی با اثرات اقتصادی فرا منطقه‌ای است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان وبه نقل […]

0
(0)

فرماندار بندر آستارا؛
خط ریلی آستارا – آستارا تاثیرگذار در اقتصاد فرا منطقه‌ای است

خبرگزاری شبستان: فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه راه آهن بین المللی آستارا – آستارا یک خط ریلی خاص و ویژه است، گفت: این خط ریلی با اثرات اقتصادی فرا منطقه‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا، یونس رنجکش، فرماندار آستارا به وضعیت پروژه بین المللی خط ریلی آستارا – آستارا اشاره کرد و افزود: عملیات ریل گذاری باند نخست این خط ریلی در خاک کشورمان به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بارانداز خط ریلی آستارا – آستارا در محدوده خاک کشورمان در حال تکمیل شدن است، افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک اولین محموله آزمایشی بار وارد بارانداز راه‌ آهن در خاک کشورمان در شهرستان مرزی بندر آستارا می‌شود.

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان اینکه راه آهن بین المللی آستارا – آستارا یک خط ریلی خاص و ویژه است، تصریح کرد: این خط ریلی با اثرات اقتصادی فرا منطقه‌ای است.

رنجکش اضافه کرد: کشورهای جمهوری آذربایجان، ایران، هند، روسیه و دیگر کشورهایی که در این مسیر قرار دارند به‌ صورت مستقیم از راه آهن بین المللی آستارا – آستارا استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شمال و جنوب دنیا به ‌واسطه خط ریلی آستارا – آستارا به یکدیگر متصل می‌شوند، خاطرنشان کرد: خط ریلی آستارا – آستارا در فازهای بعدی به راه ‌آهن قزوین – رشت و از آنجا تا مناطق جنوبی کشور امتداد پیدا می‌کند.

رنجکش با بیان اینکه خط ریلی آستارا – آستارا در کاهش زمان ارسال محموله در بحث تجارت و کاهش قیمت‌ها نقش محوری و تاثیرگذار دارد، گفت: امیدواریم از این ظرفیت و فضای مهیا شده برای توسعه کشور، استان و بندر آستارا نهایت استفاده را برد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.