• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

خط ۲ متروی شیراز ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 23651
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
خط ۲ متروی شیراز ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز وعده داد که بهار سال ۱۴۰۰ چهار ایستگاه فاز یک خط ۲ قطار شهری آماده بهره برداری خواهد شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، حسن مرادی چهارشنبه ۱۸ دی در جمع خبرنگاران گفت: در تلاشیم تا پایان امسال دستگاه حفار مکانیزه در تونل شرقی خط دوم مترو شیراز به ایستگاه میدان ایستگاه میدان امام حسین(ع) و تقاطع اصلی خط یک و دو خواهد رسید.

او با یادآوری اینکه فاز یک خط ۲ مترو شیراز حد فاصل ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امام حسین(ع) است، افزود: بهره‌برداری از چهار ایستگاه قهرمانان، عادل آباد، امیرکبیر و امام حسین(ع) در فاز یک خط ۲تا پایان سال آینده و نهایتا اوایل سال ۱۴۰۰ مهمترین اولویت است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز وجود مشکلات اجرایی و تامین منابع مالی را در احداث این خط یادآور شد و توضیح داد: برآورد ۱۳۰۰ میلیارد تومان به اضافه ۲۳ میلیون یورور برای تامین فاز یک خط ۲ مترو شیراز شده است.

مرادی با بیان اینکه انجام عملیات اجرایی در طرحی نظیر مترو به شکل زیر زمینی دشواریها و مشکلات غیرقابل پیش بینی همراه بعضای در کنترل تیم اجرایی نیست، ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن شرایط بهتر شاهد بهره‌برداری از فاز یک در زمان اعلام شده باشیم.

او همچنین با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی تونل فاز یک خط ۲ مترو شیراز، گفت: فاز یک این خط ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خوشبختانه تا امروز مشکل مالی نداریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: با توجه به حاکمیت تحریم‌ها، هم مشاور گرفته‌ایم و هم خرید بخشی از تجهیزات را شروع کرده‌ایم؛ برخلاف خط یک قطار شهری شیراز، در خط ۲ بسیاری از تجهیزات را به میزان زیادی داخلی سازی کرده‌ایم و کمتر از ۳۰ درصد از تجهیزات این خط را باید از خارج وارد کنیم.

مرادی با تاکید بر اینکه تونل‌ها ارتباطی با تاسیساست زیرزمینی ندارند، گفت: تنها در ساخت ایستگاه‌ها با تونل‌ها مشکل داریم و در حال حاضر ایستگاه قهرمانان تاسیسات ندارد، تاسیسات ایستگاه عادل آباد جا به جا شده است، تاسیسات ایستگاه دولت ت در حال جابجایی است، تاسیسات ایستگاه امیرکبیر مشکلی ندارد و جا به جا شده است، تاسیسات ایستگاه رحمت هم مشکلی ندارد، در ایستگاه استقلال هم زیر زمینی کار ‌می‌شود اما ایستگاه امام حسین(ع) دارای مشکلاتی است که در حال مرتفع شدن قرار دارد.

او همچنین با تاکید بر این نکته که تحقق اتمام حفاری خط ۲  در پایان امسال ارتباطی با تونل این خط ندارد، یادآور شد: به ازای هر کیلومتر احداث مترو باید ۵۰ میلیون دلار شامل اقدمات عمرانی، تجهیزات و ناوگان هزینه کنیم.۴۵۰ میلیون دلار برای تمام اقدمات عمرانی و تجهیزات در ۱۰ کیلومتر پایانی فاز یک خط ۲ نیاز است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز  با بیان اینکه مشکل عمده ما در مترو شیراز، تامین ناوگان خط ۱ و پیش بینی آن برای خط ۲ است، گفت: البته تا چندماه اول پس از بهره برداری از فاز یک خط ۲ قطار شهری به ناوگان زیادی نیاز نداریم اما در ادامه اینگونه نخواهد بود.

مرادی همچنین گفت: سال گذشته بنا داشتیم که خط ۳ را کلنگ زنی کنیم که صلاح ندانستند و امسال قرار است در دهه فجر این مهم انجام شود.

او در خصوص پیش‌بینی اوراق مشارکت برای مترو شیراز در سال آینده نیز گفت: اوراق مشارکت سال آینده در بودجه ۹۹ دیده شده و احتمالا به اندازه اوراق مشارکت امسال و به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز همچنین در ارتباط با ایستگاه وکیل که از خط یک قطار شهری شیراز باقی مانده است، گفت: اگرچه در برهه‌ای زمان تصممی بر عدم احداث آن گرفته شد اما اهمیت بازار وکیل موجب شد تا مجدد در دستور کار قرار گیرد.

مرادی با بیان اینکه هزینه زیادی برای تملک این ایستگاه شد، عنوان کرد: در حال حاضر هسته مرکزی این ایستگاه بدون هیچ مزاحمت ترافیکی ایجاد شده است.

او با تصریح بر اینکه ایستگاه وکیل، ایستگاه شاخصی در مترو شیراز و به همین دلیل معماری ویژه‌ای برای ساخت آن طراحی شده است، خاطرنشان کرد: همه تاکیدمان همخوانی معماری این ایستگاه با بافت موقعیت قرار گیری در مجاورت بازار وکیل است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23651

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.