• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

خودکفایی کشور در تولید ترمز قطار

  • کد خبر : 22919
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
خودکفایی کشور در تولید ترمز قطار
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان کرمان از خودکفایی کشور در تولید ترمز قطارخبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز٬ سعید رسولی امروز با حضور در استان کرمان و پس از بازدید و عملیات اجرایی ریل گذاری ۲۷ کیلومتر فرعی ایستگاه جلال آباد تا کارخانه کنسانتره شرکت فولاد زرند ایرانیان در جمع خبرنگاران گفت:برای بازدید از روند پیشرفت طرح های ریلی به استان کرمان سفر کرده ایم که در این راستا هم اکنون ۲ پروژه اتصال معدن جلال آباد و شرکت فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی کشور در استان کرمان در دست اقدام است.

وی ادامه داد:تعدادی از مراکز باری کشور در فاصله کمی از شبکه ریلی کشور قرار دارند که باید این مراکز باری را به شبکه ریلی متصل کنیم زیرا حمل و نقل ریلی به اقتصاد کشور کمک شایانی می کند.
رسولی تصریح کرد: با این دو پروژه با خطوط حدود ۲۲ کیلومتر و ۴۴ کیلومتر خط ایجاد می‌شود ظرفیت جذب ۵ میلیون تن بار به شبکه ریلی ایجاد می‌کند که در کاهش تلفات جاده‌ای، آلایدنگی زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نقش زیادی ایفا کرده و به اقتصاد ملی کمک می‌کند.
رسولی ادامه داد: علی رغم اینکه جابجایی مسافر صرفه اقتصادی برای ما ندارد اما با همین اقتصاد ضعیف نسبت به سایر سرمایه گذاری ها، امسال رشد چشمگیری در جابجایی مسافر داشته ایم.
وی ابراز داشت: در ارتباط با جابه‌جایی مسافر علی‌رغم اینکه صرفه اقتصادی ندارد اما شرکت‌های حمل و نقل با علاقه به مردم با کمکی که دولت می‌کند امسال رشد چشمگیری در جابه‌جایی مسافر داشتیم اما به جهت اینکه شبکه ریلی وظیفه اصلی‌اش حمل بار است در صدد افزایش ظرفیت در شبکه ریلی هستیم که هم بار به اندازه کافی جابه‌جا کنیم هم خدمت‌رسانی به مسافر را افزایش دهیم.
رسولی با بیان این مطلب که با افزایش قطارها و برنامه ریزی دقیق تقاضاهای مورد نیاز را پاسخ خواهیم داد تصریح کرد: در ۸ ماهه گذشته سال جاری، ۴۳۲ واگن از انواع مختلف به شبکه ریلی کشور افزوده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: همه واگن هایی که امسال به شبکه ریلی کشور اضافه شده‌اند ساخت داخل بوده و می توان عنوان کرد که صنعت ریلی کشور در این دوران تحریم ها نشان داد که می توان ضمن حفظ وضعیت موجود، شبکه ریلی را نیز توسعه داد.
مدیرعامل راه آهن کشور اظهار کرد: خوشبختانه در ترمز قطار به خود کفایی رسیده ایم و در همین راستا نیز امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده ایم تا بتوانیم همه ظرفیت های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده که براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می شود را ممنوع اعلام کرده ضمن آنکه از تولیدکنندگان نیز با مشوق های لازم حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز از واگن‌سازی بلورسبز بازدید می‌کنیم، ادامه داد: یکی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی سفارش ساخت واگن داشته که سعی می‌کنیم با افزایش قطارها و با برنامه‌ریزی دقیق تقاضاهای موردنیاز را پاسخ دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازسازی خطوط  ریلی، منطقه‌ای باید انجام شود زبرا از سال ۹۰ به طول ۷۵ کیلومتر بازسازی شده که کل منطقه ۲۳۴ کیلومتر بوده که تا پایان خردادماه سال ۹۹عملیات بازسازی ۴۶ کیلومتر دیگر از منطقه بحرانی این خط انجام می‌شود تا به ایمنی و سرعت کمک زیادی کند به این خاطر که خط اشکالاتی دارد ناگزیر به تقلیل سرعت در این منطقه شده‌اند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این ۴۶ کیلومتر همزمان با این سفر آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این خصوص تجهیزات خریداری و اداره کل راه‌آهن کرمان مأمور به بازسازی این منطقه شده است.

رسولی در ادامه با اشاره به اینکه قطارها را از اول سال ۹۸ رتبه‌بندی کردیم که ۵ ستاره، ۴ ستاره و ۳ ستاره هستند و بر اساس شاخص‌ها روی بلیت‌ها امکانات هر قطار ذکر شده است، افزود: در مسیر کرمان دو قطار چهار ستاره لوکس داریم که جزء بهترین قطارهاست.

وی گفت: با سلسه اقداماتی که مدیرعاملان این دو قطار انجام دادند تقاضای ارتقا دادند که به پنج ستاره ارتقا یابند ضمن اینکه یک قطار سه ستاره شش تخته هم در این مسیر وجود دارد، ما ناگزیریم سبدی از قطارها با قیمت‌ها و امکانات مختلف را ارائه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: با ۱۲ سالنی که به زودی ساخت آن تمام می‌شود قطارهای کرمان جزء استان‌های اول کشور قرار خواهد گرفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22919

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.