• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

داخلی سازی ۸۵ درصدی واگن های مترو تا پایان سال

  • کد خبر : 29028
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
داخلی سازی ۸۵ درصدی واگن های مترو تا پایان سال
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: امیدوارم تا پایان امسال به 85درصد از ظرفیت تولید واگن ملی برسیم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شر کت بهره برداری متروی تهران و حومه، سید مناف هاشمی در حاشیه مراسم رویداد رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت واگن ملی که صبح امروز ۲۰مردادماه ۹۹در محل شرکت واگن سازی تهران با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، و مدیران عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)وشرکت بهره برداری متروی تهران و حومهو واگن سازی برگزار شد اظهار کرد: بیش از ۳۰ مجموعه در این کار حضور داشتند.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: امیدوارم تا پایان امسال به ۸۵ درصد از ظرفیت تولید واگن ملی برسیم و نیازهای شهر تهران را با تولیدات ملی به نتیجه برسانیم و اگر تولید ملی کنیم و حمایت دولت نباشد، نمی توانیم تولید ۱۵۰۰دستگاه را به نتیجه برسانیم.
هاشمی با اشاره به قرار داد۶۳۰ دستگاه واگن منعقد شده با چینی ها افزود: همه تولیدات نیاز به منابع زیادی دارد که از دست شهرداری تهران این منابع خارج است و نیار است دولت کمک کند.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: با این ۱۵۰۰ دستگاه ۶ میلیون مسافر می توانند از این ناوگان استفاده کنند و انشالله بتوانیم سال آینده با تولیدات ملی نقش ایفا کنیم.
شروع به کار یک رام قطار تولید داخل تاپایان سال
در ادامه معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: امید داریم تا پایان سال جاری یک رام کامل قطار ساخت داخل شروع به کار کند.
سورنا ستاری اظهار کرد: از ۲۶درصد بومی سازی به ۸۵ درصد می رسیم و این اقدام بسیار بزرگی است و تا پایان سال انشالله یک رام قطار شامل ۷ واگن تکمیل می شود.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور افزود: ما تا به حال در این حوزه زیاد کار نکرده بودیم و ما کمک‌های مالی خود را داریم و قطعا هزینه های پروژه را تا پایان سال پرداخت می کنیم
وی گفت: امید داریم تا پایان سال یک رام کامل قطار ساخت داخل شروع به کار کند.
برای تولید هر قطار حدود ۵ هزار میلیارد نیاز است .
همچنین رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تولید هر قطار حدود ۵ هزار میلیارد نیاز است .
محسن هاشمی اظهار کرد: متروی تهران متشکل از بخش ساختمانی و تجهیزاتی است و معمولا در مترو ۵۰درصد از هزینه‌ها ساختمانی است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما در روند ساختمانی مشکلی نداریم و ۱۰۰ درصد خودکفا هستیم.
وی گفت: در بخش تجهیزات ۲ بخش تجهیزات ثابت و متحرک را داریم و ۲۵ درصد از هزینه های مترو را سیستم متحرک دربرمی‌گیرد.
هاشمی با بیان اینکه عمده مشکل مترو تامین مالی پروژه ها بود گفت: ما باید قطار را تولید کنیم و این تولید هزینه دارد .
رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برای تولید هر قطار حدود ۵هزار میلیارد نیاز است و خوب است که این موضوع را از رئیس جمهور پیگیری کنیم تا در بودجه سال بعد نیز دیده شود.
در پایان مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) از تلاش برای انبوه سازی قطار ملی خبر داد.
وی گفت: مایه افتخار است که در خدمت تولیدکنندگان داخلی قطعات مترو هستیم چرا که پروژه تولید یک رام قطار متروی ملی به میانه راه رسیده است و امیدواریم تا دهه مبارک فجرامسال بتوانیم یک رام قطار تولید ملی را عرضه کنیم.
وی با بیان این که کار ما محدود به تولید یک قطار نیست و حتما انبوه سازی را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: بر همین اساس در مجمع عمومی مترو مجوز انعقاد قرارداد با همین مجموعه‌ها را برای تولید ۱۰۵ واگن دریافت کردیم که در این مراسم تفاهم نامه‌های آن را با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی امضاء کردیم.
امام با تاکید بر این که امیدواریم قطار ملی در همه کشور با استفاده از ظرفیت چهار کارخانه واگن سازی دنبال شود تا شاهد تولید قطار ملی باشیم گفت: قرارداد ساخت ۲۰۰۰ واگن قرار بود از طریف فاینانس پیگیری شود اما به واسطه تحریم‌ها می‌توان این فرصت را به شرکت‌های داخلی داد و از ظرفیت آنها استفاده کرد. امیدواریم با حمایت‌های دولت ‌های داخلی، بتوانیم این ۲۰۰۰ واگن را داخلی سازی کنیم.

۸

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29028

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.