• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

دانش‌آموزان مازندران با قطار به اردو می‌روند

  • کد خبر : 23264
  • ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
دانش‌آموزان مازندران با قطار به اردو می‌روند
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: از این پس دانش‌آموزان این استان برای اعزام به اردوهای تفریحی دانش‌آموزی درون و برون استانی از طریق قطار جابجا می‌شوند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، محمد‌شعبانی افزود: اخیرا وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه ای ابلاغ کرد مبنی بر اینکه در صورت وجود امکانات حمل و نقل ریلی بجای استفاده از ماشین از این نوع حمل و نقل برای اعزام دانش آموزان به اردوها استفاده شود.

وی ادامه داد : در همین راستا و با توجه به مزایایی که حمل و نقل ریلی دارد، آموزش و پرورش مازندران در اقدامی مشترک و هماهنگ با اداره کل راه آهن شمال برنامه اعزام دانش آموزان به اردو از طریق قطار را در استان آغاز کرده است.

به گفته شعبانی وجود و عبور خط راه آهن شمال از مازندران این ظرفیت حمل و نقلی ایمن را در این استان فراهم کرده است تا از آن برای اعزام دانش آموزان به اردوها از این سیستم استفاده بکنیم.

وی ادامه داد : علاوه بر ایمنی حمل و نقل ریلی که موجب آسایش خیال خانواده دانش آموزان می شود از آن جهت که فرزندانشان با وسیله نقلیه امن به اردو می روند از نظر هزینه ای نیز قطار وسیله نقلیه کم هزینه تری به نسبت ماشین است.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: براساس دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش، ساعت جابجایی دانش آموزان با ماشین با محدودیت و ممنوعیت زمان مواجه بود که از ساعت ۲۳ جابجایی دانش آموزان در اردو نباید صورت بگیرد.

وی ادامه داد : اما این ممنوعیت و محدودیت در ساعت رفت و آمد برای قطار وجود ندارد و در آیین نامه ها و بخشنامه های وزارت آموزش و پرورش نیز لحاظ نشده است و اردوهای دانش آموزی در هر ساعت از شبانه روز قابلیت اجرا را دارد.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: بخاطر همین مسائل و بخشنامه اخیر وزارت آموزش و پرورش اردوهای دانش آموزی به مناطق مشخص شده در مازندران انجام می شود تا این قشر از جاذبه های حمل و نقل ریلی هم بهره مند شوند.  

وی افزود : با توجه به اینکه ریل باس های راه آهن شمال از گرگان به سمت پل سفید و بالعکس حرکت می کنند با هماهنگی های صورت گرفته دانش آموزان در اردوگاه های آموزش و پرورش در آشوراده استان گلستان و امامزاده عبدالحق در سوادکوه استفاده می کنند.

شعبانی گفت: با توجه به ایمنی حمل و نقل ریلی و جذابیت این نوع تردد برای دانش آموزان پیش بینی می شود بر تعداد دانش آموزانی که در اردوها شرکت می کنند، اضافه شود.

پارسال ۲۵۰ هزار دانش آموز مازندران به اردوهای دانش آموزی رفتند.

مازندران حدود ۵۴۰ هزار دانش آموز دارد که در بیشتر از چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند.

مدیر کل راه آهن شمال نیز به خبرنگار ایرنا گفت : چهار رام ریل باس یا همان قطار محلی روزانه مسیر ۲۱۰ کیلومتری پل سفید تا گرگان و بالعکس را طی می کنند که با توجه به وجود ایستگاههای متعدد راه آهن در مسیر ، ظرفیت مناسبی به عنوان تردد بین شهری به شمار می رود .

خدایار طالبی با اشاره به اینکه ظرفیت هر یک از این قطارها ۳۲۰ نفر است ، افزود : اخیرا آموزش و پرورش مازندران برای استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی مذاکره ای با شرکت راه آهن شمال کرده است که جابجایی دانش آموزان برای اردوهای دانش آموزی با ریل باس ها انجام شود .

وی ادامه داد: به همین منظور تعدادی از واگن های ریل باس های راه آهن شمال با پرداخت هزینه از سوی مدارس در اختیار آنها قرار می گیرد و دانش آموزان از این طریق جابجا و به اردو اعزام می شوند .

مدیر کل راه آهن شمال گفت : با توجه به اینکه این ریل باس ها مسافران روزانه خود را نیز دارد برای اینکه در جابجایی این مسافران تعلل ایجاد نشود در صورت نیاز از ریل باس های امدادی استفاده می شود .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23264

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.