• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

درخواست مکانیزه کردن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر به خدمات بیمه

  • کد خبر : 9305
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
درخواست مکانیزه کردن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر به خدمات بیمه

0 (0) معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن در همایش بیمه خواستار شد: مکانیزه کردن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر به خدمات بیمه معاون توسعه مدیریت ومنابع راه‌آهن خواستار مکانیزه شدن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر همکاران به خدمات بیمه مازاد درمان شد. به گزارش روابط عمومی ‌راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا نصرت نظامی در همایش بیمه […]

0
(0)

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن در همایش بیمه خواستار شد:
مکانیزه کردن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر به خدمات بیمه
معاون توسعه مدیریت ومنابع راه‌آهن خواستار مکانیزه شدن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر همکاران به خدمات بیمه مازاد درمان شد.
به گزارش روابط عمومی ‌راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا نصرت نظامی در همایش بیمه که درساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد، گفت: درگذشته برای جبران هزینه‌های درمان، صندوقی تشکیل شد تا از محل منابع صندوق مبالغی به همکاران جهت پوشش هزینه‌های درمان آنها ارائه شود. درسال‌های اولیه، منابع و مصارف صندوق درمان در وضعیت نسبتا متعادلی قرار داشت ولی هر سال به دلیل افزایش تعرفه های پزشکی، مدیریت مالی این صندوق دشوارتر می‌شد و مجبور به بازبینی در آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها می شدیم.
وی ادامه داد: از جمله این بازبینی‌ها، وضع فرانشیز و تعرفه گذاری در خدمات درمانی صندوق مطابق با تعرفه های وزارت بهداشت بود تا مدیریت مالی صندوق با اشکالات کمتری روبرو شود.
نصرت نظامی خاطرنشان کرد: صندوق درمان، در واقع یک صندوق تعاون بود و جملگی توافق کرده بودیم که چگونه از منابع آن در جهت درمان، استفاده کنیم. اما مسئله مهم این بود که آیا این دستورالعمل‌ها مورد توافق همه و بیمه مرکزی قرار دارد یا خیر و ایراداتی که از سایر دستگاه های نظارتی به صندوق درمان گرفته شد موجب شد به فکر کنترل‌های دیگری باشیم.
وی ادامه داد: داشتن پزشک معتمد و کارمندان خوب اداره کل امور رفاهی و سلامت در حوزه بیمه، همچنین کنترل کردن مدارک بیمه توسط نماینده بیمه، از جمله اقداماتی بود که در این راستا انجام شد اما تمام مسائل موجب شد به سمت بیمه سرانه برویم و به جای آن، آیین نامه خاصی تدوین شد که جز اسناد شرکت در مناقصه برای بیمه مازاد درمان شرکت راه‌آهن است.
وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که این ساز و کار انجام شده و ایراداتی نیز به آن وارد است افزود: درخواستی که از بیمه ملت وجود دارد این است که به دلیل گستردگی شبکه ریلی، حداکثر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را طرف قرارداد خود قراردهند. زیرا شبکه ریلی و کارکنان آن در بسیاری از نقاط سخت آب و هوایی حضور دارند بنابراین در نقاط دورافتاده نیاز به درمان مهم‌تر است و همکاران بایستی دسترسی راحتی به مراکز طرف قرارداد بیمه مازاد درمان داشته باشند.
وی تصریح کرد: تلاش در مکانیزه کردن فرآیندها اقدام دیگری است که باید صورت بگیرد تا نیازی به مراجعه همکاران برای گرفتن معرفی نامه نباشد و بیمار نگران هزینه ها و انجام کارهای اداری نباشد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بيشترين زمان ثبت شده برای دریافت هرینه درمان 4 هفته است خاطرنشان کرد: آنچه توافق شده پرداخت هزینه های درمان طی 7 روز است که بخشی از این اشکال، متوجه سیستم و فرایندها و بخشی دیگر متوجه بیمه ملت است و انتظار می رود بیمه ملت هزینه ها را در زمان کمتری پرداخت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارکردن در حوزه امور رفاهی سخت و مشکل است ادامه داد: امور رفاهی چون مربوط به انتظارات انسان است حدود و ثغور ندارد و این موضوع کار امور رفاهی را سخت می کند اما همین خصیصه انسانی نیز موجبات پیشرفت و رشد را در دنیا رقم زده است.
وی ادامه داد: در حوزه ارتباطات انسانی و تعامل با دیگران چهار سطح تحمل، صبر، گذشت و ایثارگری وجود دارد و انتظاری که از همکاران در حوزه خدمات رفاهی وجود دارد ایثارگری است.
به گفته نصرت نظامی؛ ایثارگری واژه ای پذیرفته شده و جهانی است و به این معنی است که فرد سخاوتمندانه در برابر انتظارات همکاران و مخاطب، تمام تلاش، توان، تجربه، تخصص و دانش خود را به کار می گیرد تا حداکثر
رضایت مندی را بدست آورد و در مقابل، انتظار هیچ پاداش و تشکری از دیگران ندارد.
در ادامه اماني معاون فني بيمه ملت نیز بر آمادگي این شرکت براي انعقاد قرارداد با مراكز درماني مورد نظر شركت راه‌آهن تاكيد كرد.
گرشاسبي مدير درمان شركت بيمه ملت نیز ضمن تاكيد بر همكاري و تعامل بيشتر بين دو شركت بيمه گر و بيمه گذار، بهبود خدمات را منوط به شفاف سازي و رفع نقاط ابهام دستورالعمل براي بيمه شدگان دانست.
وی افزود: بيمه ملت به لحاظ نقدينگي مشكلي ندارد و پرداخت ها صرفاً منوط به ارائه اسناد خسارت به صورت كامل است .
وی با بیان اینکه بيمه مركزي نسبت به رعايت تعرفه ها مميزي جدي دارد و بيمه ملت ملزم به رعايت آيين نامه بيمه مركزي است خاطرنشان کرد: بر اين اساس پرداخت خارج از تعرفه ميسر نيست. اما با اين حال در قرارداد فعلي شركت راه‌آهن علي رغم سرانه اي بودن، پوشش هاي مازادي براي کارکنان در نظر گرفته شده است.
گفتنی است همایش بیمه با موضوع بررسی مشکلات بیمه مازاد درمان کارکنان راه‌آهن،11 شهریورماه با حضور نصرت نظامی معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون و مدیر درمان بیمه ملت و کارشناسان بیمه اداره کل امور رفاهی و سلامت ستاد و مناطق راه‌آهن در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.
در این همایش که با هدف تعامل بيشتر دو شركت بيمه گذار و بيمه گر، حل مشكلات و مسائل به صورت حضوري و شفافيت نقاط ابهام موجود و نيل به توافق برگزرا شد، کارشناسان بیمه ملت، به سوالات و ایرادات مطرح شده پاسخ دادند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9305

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.