• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

دریاچه رنگی بزرگ نمک در ایالت یوتا Utah و تقسیم آن به دو قسمت توسط راه آهن + عکس

  • کد خبر : 8070
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۳۱
دریاچه رنگی بزرگ نمک در ایالت یوتا Utah و تقسیم آن به دو قسمت توسط راه آهن + عکس

4 (1) دریاچه رنگی بزرگ نمکی در ایالت یوتا Utah و تقسیم آن به دو قسمت توسط راه آهن + عکس     نزدیک شهرستان باکس الدر، یوتا مشاهده مکان دریاچه بزرگ نمک بر روی گوگل مپ   یوتا (به انگلیسی: Utah) ایالتی است در ایالت‌های جنوب غربی آمریکا. پایتخت و شهر مهم آن سالت‌لیک‌سیتی است. پرووو شهر دوم ایالت است. یوتا همچنین […]

4
(1)

دریاچه رنگی بزرگ نمکی در ایالت یوتا Utah و تقسیم آن به دو قسمت توسط راه آهن + عکس

 

 

نزدیک شهرستان باکس الدر، یوتا

مشاهده مکان دریاچه بزرگ نمک بر روی گوگل مپ

 

یوتا (به انگلیسی: Utah) ایالتی است در ایالت‌های جنوب غربی آمریکا. پایتخت و شهر مهم آن سالت‌لیک‌سیتی است. پرووو شهر دوم ایالت است. یوتا همچنین جزو ایالت‌های غرب آمریکابه‌شمار می‌آید. جمعیت این ایالت دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است و شهر سالت‌لیک‌سیتی، مرکز ایالت، ۱۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نام یوتا از واژه سرخ‌پوستی «یوته» برگرفته شده‌است که به معنای سرزمین مردم کوهستان می‌باشد  ایالت یوتا البته در میان رشته کوه‌های راکی قرار دارد و کوه‌های پوشیده از برف ایالت را می‌توان از پایتخت ایالت، سالت لیک سیتی مشاهده کرد. غرب ایالت را نمکزار و دریاچه‌های خشکیده نمک پوشانیده است. دریاچه بزرگ نمک در نزدیکی پایتخت قرار گرفته‌است.از این رو، این ایالت دارای تنوع آب و هوایی است.در حالی که که آب و هوای غالب نیمه خشک و بیابانی است اما وجود برف و هوای سرد در برخی مناطق جاذبه‌های گردشگری زمستانی ایجاد کرده‌است؛ به نحوی که المپیک زمستانی سال 2002 در این ایالت برگزار شد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.