• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

در افتتاحیه بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC RAME

  • کد خبر : 12073
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
در افتتاحیه بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC RAME

0 (0) متن سخنرانی دکتر سعید محمد زاده، مدیر عامل راه‌آهن ج.ا.ایران در افتتاحیه بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC RAME به نام خدا ریاست محترم جلسه، جناب آقای آپایدین، جناب آقای لوبینو، همکاران گرامی از UIC ،UIC RAME و حضار گرامی در ابتداي سخن، از اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) بالاخص آقای […]

0
(0)

متن سخنرانی دکتر سعید محمد زاده، مدیر عامل راه‌آهن ج.ا.ایران
در افتتاحیه بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC RAME

به نام خدا
ریاست محترم جلسه، جناب آقای آپایدین، جناب آقای لوبینو، همکاران گرامی از UIC ،UIC RAME و حضار گرامی
در ابتداي سخن، از اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) بالاخص آقای ژان پییر لوبینو مدیر اجرایی محترم UIC، از ریاست محترم مجمع منطقهای راهآهنهای خاورمیانه، جناب آقای عیسی آپایدین بابت حمایت هایی که از فعالیتهای منطقهای خاورمیانه به عمل میآورند تشکر مینمایم و خوشحالم که در میان اعضای مجمع منطقهای راهآهنهای خاورمیانه حضور دارم. امیدوارم نشست امروز به همکاری‌های منطقه‌ای ریلی، شتابی بیشتر بخشیده و پشتوانه محکمی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های منطقه‌ای پیش روی باشد.

همکاران محترم،
كشور ايران به دليل واقع شدن در مسير كريدورهاي اصلي ترانزيت از موقعيت ممتازي برخوردار است. داشتن ساحل آبي و مرز خشكي گسترده، وجود بنادري كه به‌صورت بالقوه توانايي قرارگرفتن بين بنادر بزرگ دنيا را دارا هستند، وجود ارتباط كالايي زياد بين كشورهاي اطراف ايران كه ترانزيت آنها از ايران را توجيه مي‌كند، داشتن چندين منطقه آزاد تجاري به‌خصوص در منطقه خليج‌فارس؛ وجود شبكه گسترده جاده‌اي دركشور، قيمت پايين سوخت و حامل‌هاي انرژي در ايران و شبكه مناسب حمل‌ونقل ريلي در کشور ، همگی ایران را بعنوان کشوری تجاری-لجستیکی بالقوه در دنیا و منطقه قرار داده است. در همین راستا برنامه ریزیها و سرمایه گذاریهای زیادی هم اکنون در کشور ما صورت میگیرد. در چهار سال گذشته بیش از 2/1 میلیارد دلار در حوزه زیر ساختهای حمل ونقل کشور سرمایه گذاری شده است و در چهار سال آینده برای توسعه زیرساختهای حمل ونقل ریلی کشور 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری میشود. سال گذشته در بخش حمل ونقل ریلی کشور چیزی معادل 250 میلیون دلار در مصرف سوخت صرفه جویی شد. ایران در سال 2017 تجارت موفقی را تجربه کرد به طوری که اتحادیه اروپا 11 میلیارد یورو به ایران کالا صادر کرد و در مقابل ایران نیز 10 میلیارد یورو به اروپا.
دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران تصمیمات ویژه ای برای توسعه حمل و نقلی ریلی اتخاذ کردند وایران آمادگی سرمایه گذاری به میزان 17 میلیارد دلار را در این زمینه دارد. راه آهنهای منطقه نیز بایستی به صورت واحد تصور شوند و شعار یک شبکه و یک مدیریت داشته باشیم و در نتیجه مدیریت یکنواخت و هماهنگی ایجاد شود؛ در این صورت قادر خواهیم بود از مجموع سرمایه هایمان برداشت بالاتر و بهره وری بیشتری داشته باشیم. انتظار ما از جلسات مجمع منطقه ای راه آهنهای خاورمیانه این است که بتوانیم به شبکه ریلی یکپارچه و مدیریتی هماهنگ به منظور دسترسی به بهره وری بالا برسیم. همانطور که میدانید داشتن هدفهای مشترک حمل و نقل میتواند به توسعه همکاریها کمک کند.

همکاران عزیز،
امروز همچنین مایلم به نقشه جامع علمی و برنامه راهبردی توسعه کشور افق ۱۴۰۴ (2025م. ) اشاره ای داشته باشم که بر اساس آن مهندسی راهآهن از جمله فناوریهای کلیدی و تأثیرگذار در نقشه راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. در حال حاضر دانشکده مهندسی راه آهن جهت تربیت هیئت علمی خود و توسعه همکاریهای بین‌المللی آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های معتبر کشورهای مختلف از جمله انگلستان، آلمان، چین، استرالیا، روسیه، اوکراین و هلند تفاهنامه و تبادل علمی دارد و از کشورهای همجوار دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرد.
این دانشکده در سال ۱۳۷۶(1۹۹۷م) با زیربنای ۱۴۰۰۰ مترمربع تأسیس شد که به همراه دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران تنها دانشکده‌های مهندسی راه آهن و مهندسی خودرو در خاورمیانه محسوب می‌شوند. امیدواریم که بتوانیم در آیندهای نزدیک شاهد انجام پروژههای مشترک علمی _ تحقیقاتی با کشورهای منطقة خاورمیانه و دیگر کشورهای دوست باشیم و از پشتیبانی UIC برخوردار شویم.
در پایان براي شما اقامت خوبي در اصفهان آرزو مي كنم و اميدوارم كه اين اجلاس به نتايج خوبي دست يابد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.