• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

در صورت تامین منابع مالی قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد/ شناسایی ۴۷ نقطه حادثه خیز در جادههای بوشهر

  • کد خبر : 26107
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
در صورت تامین منابع مالی قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد/ شناسایی ۴۷ نقطه حادثه خیز در جادههای بوشهر
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: قطعه 10 راه آهن بوشهر - شیراز نزدیک به 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اگر منابع مالی به موقع تامین شود و شرایط کشور مساعد باشد در 2 سال آینده شاهد بهره‌برداری قطعه 10 راه‌آهن خواهیم بود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از سپاس؛  در تقویم جمهوری اسلامی ایران هفت اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل نام گذاری شده است. به همین مناسبت خبرنگار سپاس به سراغ دو دستگاه اجرایی متولی حمل و نقل در استان بوشهر رفت تا از وضعیت جاده ها و راه آهن شیراز به بوشهر مطلع شود.

 

بهره‌برداری از قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر تا ۲ سال آینده

عبدالحسین مشایخی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سپاس، اظهار داشت: طول راه آهن بوشهر به شیراز ۴۵۰ کیلومتر می باشد که قطعه ۱۰ آن به طول ۲۵ کیلومتر و عرض شش متر در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر – شیراز نزدیک به ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: اگر منابع مالی به موقع تامین شود و شرایط کشور مساعد باشد در ۲ سال آینده شاهد بهره‌برداری قطعه ۱۰ راه‌آهن خواهیم بود.

مشایخی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و توجه مسئولان، ۲۳۸ میلیارد تومان از اعتبارات ملی به قطعه ۱۰ راه آهن اختصاص یافته است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: قطعه دهم این پروژه دارای ۹ تونل و ۱۷ دهانه پل می باشد، که در مجموع طول پل‌ها دو هزار و ۹۰۰ متر و طول تونل‌ها دو هزار و ۱۰۰ متر است.

مشایخی افزود: با اتصال استان بوشهر به خط ریلی، جابجایی کالای تجاری افزایش قابل‌توجهی می‌یابد که این مهم زمینه رونق تجاری استان را فراهم می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتصال استان بوشهرب به خط ریلی کشور از مهمترین خواسته‌های مردم این استان است و یکی از نیازهای اساسی در حوزه زیرساخت‌ برای کشور خصوصا تکمیل نزدیک ترین مسیر ترانزیتی خلیج فارس به مرکز کشور به شمار می رود.

 

شناسایی ۴۷ نقطه حادثه خیز در جاده‎های بوشهر

حمید رضا علم مدیر کل راهداری استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سپاس اظهار کرد: یکی از اقدامات برای جلوگیری از تصادفات، رفع نقص در نقاط حادثه خیز می باشد که در این راستا ۴۷ نقطه حادثه خیز در محورهای استان بوشهر وجود دارد که پیگیری های لازم برای رفع نقص در این نقاط در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در بحث ۴۷ نقاط حادثه خیز برون شهری استان، ۵ مورد از این نقاط در سال گذشته رفع و ۱۰ مورد نیز در سال جاری اصلاح خواهد شد.

علم افزود: برای رفع مشکل نقاط حادثه خیز ۱۵ میلیارد تومان نیاز می باشد تا این نقاط اصلاح شود.

مدیر کل راهداری استان بوشهر با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز از مهمترین وظایف راهداری می باشد تصریح کرد: تمامی عملکرد راهداری در بحث رفع نقاط حادثه خیز منوط به اعطای اعتبارات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ مرکز معاینه فنی در استان وجود دارد و خودروهایی که در تست ترمز، لاستیک، سیستم تعادل، و آلایندگی مشکل دارند، رد می شوند

شناسایی نقاط حادثه خیز، حفظ حریم و اصلاح ابنیه جاده‌ای، حفط راه‌ها، تجهیز علائم جاده‌ای و اصلاح آن‌ها از اولویت‌های کاری اداره کل راهداری استان می باشد که نیازمند اعتبارات خاص است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26107

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.