• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

در چهار سال گذشته بیش از‌ 2.1 میلیارد دلار در حوزه زیر ساخت های حمل و نقل کشور سرمایه گذاری شده است

  • کد خبر : 12076
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
در چهار سال گذشته بیش از‌ 2.1 میلیارد دلار در حوزه زیر ساخت های حمل و نقل کشور سرمایه گذاری شده است

0 (0) مدیرعامل راه آهن در بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC مطرح کرد: در چهار سال گذشته بیش از‌ 2.1 میلیارد دلار در حوزه زیر ساخت های حمل و نقل کشور سرمایه گذاری شده است به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن اصفهان در جریان برگزاری اجلاسیه […]

0
(0)

مدیرعامل راه آهن در بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC مطرح کرد:
در چهار سال گذشته بیش از‌ 2.1 میلیارد دلار در حوزه زیر ساخت های حمل و نقل کشور سرمایه گذاری شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن اصفهان در جریان برگزاری اجلاسیه سعید محمد زاده روز دوشنبه در بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC افزود: در چهار سال گذشته بیش از‌ 2.1 میلیارد دلار در حوزه زیر ساخت های حمل و نقل کشور سرمایه گذاری شده است.
وی بیان کرد : سال گذشته در بخش حمل و نقل ریلی کشور معادل 250 میلیون دلار در مصرف سوخت صرفه جویی شد.
وی تصریح کرد: ایران در سال 2017 تجارت موفقی را تجربه کرد به طوری که اتحادیه اروپا 11 میلیارد یورو به ایران و در مقابل ایران 10 میلیارد یورو به اروپا کالا صادر کرد.
محمدزاده ادامه داد : دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران تصمیمات ویژه ای برای توسعه حمل و نقلی ریلی اتخاذ کردند و ایران آمادگی سرمایه گذاری به میزان 17 میلیارد دلار را در این زمینه دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدوارم نشست امروز به همکاری‌ های منطقه ‌ای ریلی، شتابی بیشتر بخشیده و پشتوانه محکمی برای برنامه‌ها و فعالیت ‌های منطقه ‌ای پیش روی باشد.
وی با اشاره به اینکه ایران به دلیل داشتن ساحل آبی و مرز خشکی گسترده و داشتن چندین منطقه آزاد تجاری بویژه در خلیج فارس و واقع شدن در مسیر کریدورهای اصلی ترانزیت از موقعیت ممتازی برخوردار است، گفت: ایران را بعنوان کشوری تجاری – لجستیکی بالقوه در دنیا و منطقه قرار داده است در همین راستا برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های زیادی در کشور ما صورت می گیرد.
محمدزاده اضافه کرد : راه آهن های منطقه باید به صورت واحد و شعار یک شبکه و یک مدیریت باشند همچنین مدیریت یکنواخت و هماهنگی ایجاد شود در این صورت قادر خواهیم بود از مجموع سرمایه هایمان برداشت بالاتر و بهره وری بیشتری داشته باشیم.
به گفته وی انتظار ما از جلسات مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه این است که بتوانیم به شبکه ریلی یکپارچه و مدیریتی هماهنگ به منظور دسترسی به بهره وری بالا برسیم زیرا داشتن هدف های مشترک حمل و نقل می تواند به توسعه همکاری ها کمک کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقشه جامع علمی و برنامه راهبردی توسعه کشور افق 1404 افزود: براساس آن مهندسی راه آهن از جمله فناوری های کلیدی و تاثیرگذار در نقشه راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
وی گفت : در زمان حال دانشکده مهندسی راه آهن جهت تربیت هیات علمی خود و توسعه همکاری های بین‌المللی آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌ های معتبر کشورهای مختلف از جمله انگلستان، آلمان، چین، استرالیا، روسیه، اوکراین و هلند تفاهنامه و تبادل علمی دارد و از کشورهای همجوار دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرد.
محمدزاده اضافه کرد: این دانشکده در سال 1376با زیربنای 14000 مترمربع تأسیس شد که به همراه دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران تنها دانشکده‌های مهندسی راه آهن و مهندسی خودرو در خاورمیانه محسوب می‌ شوند.
وی اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد انجام طرح های مشترک علمی تحقیقاتی با کشورهای منطقه خاورمیانه و دیگر کشورهای دوست باشیم و از پشتیبانی UIC برخوردار شویم و این اجلاس به نتایج خوبی دست یابد.
وی تشکیل یک شرکت حمل و نقل ریلی مشترک با کشورهای عضو این مجمع را خواستار شد.
بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC، سه روزه است که در آن کشورهای عراق ترکیه، ایران، افغانستان، عربستان، سوریه، اردن، عمان، قطرو امارات عضو هستند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12076

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.